Category: Homemade Solid Foods

Solid Food For Baby | Resepi Puree Carrot

masa untuk mencuba puree carrot yeay! abang ilham dulu awal2 ummi dah bagi puree carrot. time adik syamil lambat pula susunan turn carrot hehehehe. Resepi Puree Carrot 1) 2 batang carrot (stok 3 1/2 hari) 2) air masak secukupnya Cara penyediaan: (step by step) 1) kupas kulit carrot. 2) potong carrot kecil2 supaya cepat empuk. 3)

Solid Foods For Baby | Resepi Puree Keledek

masih lagi fasa mempuree puree seterusnya ialah puree keledek lemak manis hehehe. Resepi Puree Keledek 1) 2 biji keledek (stok 4 hari) 2) air masak secukupnya Cara penyediaan: (step by step) 1) kupas kulit keledek 2) potong kecil2 supaya cepat empuk dan masukkan ke dalam pengukus steam it. 3) kukus selama lebih kurang 10 minit.

Solid Foods For Baby | Resepi Puree Lai

plan ummi nak buatkan syamil puree pear.ye buah pear. maka disuruhnya babah carikan buah pear.memang babah beli, kat sticker mydin tulis pear.tapi dalamnya buah lai. kulit warna kuning tu.kalau kulit kuning lai kan? yang banyak air tu.kan? kan? arghhhhh.. selalu macam ni tau.konpius antara lai dengan pear.search2 jumpa entri lama..http://herneenazir.blogspot.com/2010/01/antara-pear-dan-lai.htmlhmmmm.. sah2 yang ni puree lai

Solid Foods For Baby | Resepi Puree Avocado

hari ni hari pertama percubaan puree avocado. oleh kerana syamil macam sembelit semalam, jadi ummi pesan kat opah bagi sekali je makan. dan puree avocado pun ummi buat cair2 je. semalam ummi tolong syamil keluarkan poopoo yang keras tu. apa ummi buat, ummi sapu perut syamil dengan minyak herbanika nona roguy. alhamdulillah pagi ni keluar
Show Buttons
Hide Buttons
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

error: Content is protected !!