Category: Foods for Baby

Solid FOods For Baby | Bubur Jagung + Kurma + Kismis

alhamdulilah ummi masih diberi kesempatan memasak untuk anak2 syurga. adik syamil dah semakin bertambah menu2nya. terbaru ummi buatkan dia bubur jagung kurma dan kismis. kurma dan kismis tu buat penyedap rasa. selain itu ummi juga blend ikan bilis yang disangai sebagai bahan perasa. ingat ye NO SUGAR, NO SALT untuk baby. ini bubur jagung, kurma

Solid Food For Baby | Resepi Puree Carrot

masa untuk mencuba puree carrot yeay! abang ilham dulu awal2 ummi dah bagi puree carrot. time adik syamil lambat pula susunan turn carrot hehehehe. Resepi Puree Carrot 1) 2 batang carrot (stok 3 1/2 hari) 2) air masak secukupnya Cara penyediaan: (step by step) 1) kupas kulit carrot. 2) potong carrot kecil2 supaya cepat empuk. 3)

Tekstur Makanan Bayi Mengikut Umur dan Keperluan Kalori Sehari

info2 dibawah saya dapat semasa melawat pameran Bahagian Pemakanan KKM dalam Majlis Pelancaran & Seminar Sempena Minggu Penyusuan Susu Ibu Sedunia 2015 Peringkat Kebangsaan. saja saya asingkan entrinya untuk lebih fokus pada tajuk di atas. senang jadi rujukan seperti yang kita sedia maklum, makanan terbaik bagi bayi di bawah umur 6 bulan adalah SUSU IBU!tiada

Solid Foods For Baby | Resepi Puree Lai

plan ummi nak buatkan syamil puree pear.ye buah pear. maka disuruhnya babah carikan buah pear.memang babah beli, kat sticker mydin tulis pear.tapi dalamnya buah lai. kulit warna kuning tu.kalau kulit kuning lai kan? yang banyak air tu.kan? kan? arghhhhh.. selalu macam ni tau.konpius antara lai dengan pear.search2 jumpa entri lama..http://herneenazir.blogspot.com/2010/01/antara-pear-dan-lai.htmlhmmmm.. sah2 yang ni puree lai

Syamil’s First Solid Food

semalam ummi dengan gigihnya menyediakan puree apple untuk syamil. resepi puree apple next entry ye. asing2 senang nak refer. tengahari puree nya dah siap tapi memandangkan tuan punya badan syok tidur. ummi terpaksa postponed sesi makan ke petang. tak sampai hati nak kejutkan dia bangun tidur kan hehehe. kalau dulu abang ilham start solid food
Show Buttons
Hide Buttons
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

error: Content is protected !!