Solid Food For Baby | Resepi Puree Carrot

masa untuk mencuba puree carrot yeay! abang ilham dulu awal2 ummi dah bagi puree carrot. time adik syamil lambat pula susunan turn carrot hehehehe. Resepi Puree Carrot 1) 2 batang carrot (stok 3 1/2 hari) 2) air masak secukupnya Cara penyediaan: (step by step) 1) kupas kulit carrot. 2) potong carrot kecil2 supaya cepat empuk. 3) […]

Solid Foods For Baby | Resepi Puree Lai

plan ummi nak buatkan syamil puree pear.ye buah pear. maka disuruhnya babah carikan buah pear.memang babah beli, kat sticker mydin tulis pear.tapi dalamnya buah lai. kulit warna kuning tu.kalau kulit kuning lai kan? yang banyak air tu.kan? kan? arghhhhh.. selalu macam ni tau.konpius antara lai dengan pear.search2 jumpa entri lama..http://herneenazir.blogspot.com/2010/01/antara-pear-dan-lai.htmlhmmmm.. sah2 yang ni puree lai […]

Solid Foods For Baby | Resepi Puree Avocado

hari ni hari pertama percubaan puree avocado. oleh kerana syamil macam sembelit semalam, jadi ummi pesan kat opah bagi sekali je makan. dan puree avocado pun ummi buat cair2 je. semalam ummi tolong syamil keluarkan poopoo yang keras tu. apa ummi buat, ummi sapu perut syamil dengan minyak herbanika nona roguy. alhamdulillah pagi ni keluar […]

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

error: Content is protected !!