Ilham’s Foods Of The Day – 270313

27/03/2013

dah lama tak tayang bekalan ilham kan..

hari ni ummi masih bertenaga dan sempat bekalkan menu di bawah..

 

nasi putih, sup sayur (brokoli, carrot, kacang sepat, enoki mushroom) dan ayam goreng

 

anak bujang saya tu memang suka makan berkuah..

kuah tu dipanggil “air”..

suka sangat hirup kuah..

jadi setiap bekalan mestilah ada berkuah2..

lagi pun tak sampai hati ummi dia..

nak bekalkan lauk kering kontang..

 

sekarang selera dia memang bertambah2..

alhamdulillah.. timbang last week naik 500gm..

so sekarang berat dia 8.7kg..

walaupun masih lingkungan 8kg..

tapi ummi dan babah sangat2 bersyukur..

naik juga kan..

 

 gambar recycle 😉

 

next month timbang lagi..

nurse masih bagi vitamin macam kat atas tu..

that’s why selera bertambah agaknya..

ubat cacing pun dapat lagi untuk kali kedua..

sebelum ni nurse bagi dalam 6 bulan lepas tak silapnya..

mudah2an next month bertambah berat ilham..

 

next..

 

 

nah.. outfit of the day ummi ilhams..

sibuk jekkan nak menyelit kat cerita anak..

saja nak tayang ummi ilhams yang semakin mendebot..

pengiraan dr. ong (khor & loh) esok genap 16 weeks..

alhamdulillah.. tapi EDD masih tak konfem betul2 lagi ye..

tunggu jumaat ni 😉

double check up..

pagi2 sepi’e kena terpacak kat HSA untuk SCOG..

then, baru ke khor & loh..

patutnya semalam appointment..

sekali ummi tercuai la pulak..

penat sangat balik bercuti gasak tidur 3 beranak..

sekali terjaga pukul 2pm..

makan pun tak lagi..

babah pulak kerja malam..

mana nak belanja barang dapur lagi..

sudahnya tukar plan..

check up 29/3 jumaat ni je sekali..

aku la tu kan :p

 

ok..

tunggu entry coti2 malaysia kami..

tapi macam biasa tak tahu bila nak publish..

tunggulah semangat blogging ummi ilham membara..

maka keluarlah entry berduyun2..

 

babai 😉

Share this nice post:

2 Comments

  • Hazida

    28/03/2013 at 8:13 am

    debot betul kali ni…. hehehhehehe, masa ilham tk nmpak sgt……

    1. Hernee Nazir

      28/03/2013 at 9:51 am

      hahaha..ni hasil drpd kegemokan lepas..tmbh lak kegemokan baru..hehehe..esok nk timbang bape agknye dh ni..hehehe

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: