Category: Foods for Toddler

Tekstur Makanan Bayi Mengikut Umur dan Keperluan Kalori Sehari

info2 dibawah saya dapat semasa melawat pameran Bahagian Pemakanan KKM dalam Majlis Pelancaran & Seminar Sempena Minggu Penyusuan Susu Ibu Sedunia 2015 Peringkat Kebangsaan. saja saya asingkan entrinya untuk lebih fokus pada tajuk di atas. senang jadi rujukan seperti yang kita sedia maklum, makanan terbaik bagi bayi di bawah umur 6 bulan adalah SUSU IBU!tiada

DDHN | Sup Kaki Ayam Untuk Abang Ilham

malam pasar malam kirim mama cu beli kaki ayam. sebab abang isham nami ni suka sangat makan “ayam kaki”. haaa dekat 1kg kot mama cu belikan. semalam ummi pun buatkanlah sup kaki ayam campur kentang dan carrot. dialog biasa. “wahhhhhhh.. sape masak ayam kaki ni?” “ummi lah sape lagi” “pandai omi masak ayam kaki.. tima

Ilham’s Foods Of The Day – 220513

bekalan masakan kasih sayang hari ini.. khas untuk mengembangkan badan anak bujang ummi yang selim..     ikan daun baru masak singgang serani.. tapi ummi lupa beli serai     sawi keriting goreng bersooh hoon.. simple jek.. alhamdulillah sempat siap dalam masa berapa minit je.. sebab malam tadi elfira loy tak datang dalam mimpi..  

Ilham’s Foods Of The Day – 210513

sorry ilham.. ummi dah meng”all-in-one” kan menu pagi ni..   semuanya gara2.. “ELFIRA LOY” ye.. “ELFIRA LOY” siapa suruh dia masuk dalam mimpi ummi.. kan dah ummi bangun lambat.. tak sempat masak sayur untuk ilham.. sudahnya sayur kacang buncis ummi lebur dalam ayam masak kicap..   nak selit sikit cerita mimpi ummi yang poyo.. ummi
Show Buttons
Hide Buttons
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

error: Content is protected !!