Dari Dapur Hernee Nazir

Menu Berpantang #5

Koleksi menu berpantang ni buat rujukan akan datang dan orang-orang yang memerlukan. Hari ni dengan penuh kesopanan dan kesusilaan Ummi turun dapur. Menu heri-hero macam entri yang lepas. Menu Ummi macam gambar kat bawah nun. Ikan siakap grill dan crunchy garlic. Asyik la siakap je eh hahaha. Dah itu yang Babah beli. Jadi kita bedal …

Continue Reading
Dari Dapur Hernee Nazir

Menu Berpantang #4

Menu hari ni, mak bidan masakkan sayur sawi dan ayam grill. Ada orang tanya, “Weh ko memang kena pantang makan gak eh?” “Aah pantang la sikit-sikit” Ingatkan dia nak simpati. Rupanya dia nak tayang tauhu sumbat. Ciskek betul. Siapalah hamba Allah tu agaknya. Ok nah, resepi ayam grill. Resepi Ayam Grill Bahan-bahan: Ayam Halia – …

Continue Reading
Dari Dapur Hernee Nazir

Menu Berpantang #3

Menu hari ni ringkas je. Nasi berlaukkan ikan siakap bakar cicah air asam dan serunding halia. Resepi Ikan Siakap Bakar Bahan-bahan: Ikan siakap Bawang putih **ditumbuk Lada hitam **ditumbuk Cara-cara memasak: Basuh ikan (ikut suka nak sehiris ke berhiris-hiris), lumurkam bahan-bahan yang ditumbuk dan bakar. Serunding halia tu Ummi beli dari ex-classmate di UiTM. Pernah …

Continue Reading
Dari Dapur Hernee Nazir

Menu Berpantang #2

Menu Ummi hari ni, ihsan mak-mak bidan kesayangan hehehe. Kita bedal je orang masakkan apa pun. Air tangan Mommy Ngah. Ikan Siakap Stim Bahan-bahan: 2 hiris ikan siakap Serai **potong kecil Bawang besar **potong mayang Bawang putih **potong mayang Halia **potong mayang Daun Limau Purut Asam Keping Cara-cara memasak: Bersihkan ikan. Masukkan ke dalam kuali …

Continue Reading
Dari Dapur Hernee Nazir

Menu Berpantang #1

Saja nak share. Nampak sangat Ummi keboringan kan hehe. Menu berpantang paling ringkas dan mudah dimasak. Masakan dimasak oleh mak-mak bidan kesayangan Ummi. Siapa lagi kalau bukan Mommy Ngah dan Mama Cu. Thanks korang sudi berkorban masa dan tenaga untuk kakak garang hahaha. Setiap kali berpantang diorang la jadi mak bidan Ummi. Walaupun diorang belum …

Continue Reading
Dari Dapur Hernee Nazir

Sarapan Apa Tu?

Sarapan apa tu uolls? Ummi buat jemput-jemput ikan bilis jek. Kekonon nak buat nasi goreng, sekali nasi dah tak elok pulak. Jemput-jemput ikan bilis pun sodap. Nak buat jemput-jemput viral tu belum ada perasaan lagi hahaha. Meh la kita makan jemput-jemput ikan bilis cicah sos. Kejap lagi dah nak masak untuk lunch pula. Asam pedas …

Continue Reading
Dari Dapur Hernee Nazir Recipes

DDHN – Spaghetti Meatball Bolognese

Inilah menu baling-baling untuk tetamu Sabtu lepas. Menu mudah kegemaran Ummi dan Babah. Jadi tak payah masak lauk lain walaupun hakikatnya kena masak ayam red juga untuk hero-hero kecil. RESEPI SPAGHETTI MEATBALL BOLOGNESE BAHAN-BAHAN: Spaghetti – 1 bungkusKimball Spaghetti Traditional Pasta Sauce – 1 botol besarTomato Puree ~ 1 tin kecilMeatball (jenama favourite Ummi – …

Continue Reading