Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Nora Danish

TV Program
Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Nora Danish

Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Nora Danish | Nora Danish, atau nama sebenarnya Nora binti Danish Hanif adalah seorang pelakon popular Malaysia yang dikenali kerana kebolehan lakonannya yang memukau. Beliau lahir pada 7 Mac 1982 di Kuala Terengganu di Terengganu, Malaysia.

Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Nora Danish

Nora binti Mohd Danish Hanif atau lebih dikenali sebagai Nora Danish merupakan seorang pelakon wanita Malaysia. Beliau terkenal dengan memegang watak utama Puteri dalam siri komedi Puteri.

Lahir: 7 Mac 1982 (umur 41 tahun), Kemaman

Pasangan: Mohamad Nedim Nazri (kahwin 2017), Rizal Ahsram (kahwin 2006–2008)

Saudara kandung: Nadia Danish

Ibu bapa: Mohd Danish Hanif, Salimah Talib

Anak-anak: 3

Hubungan: Ramli Ngah Talib (bekas mertua); Nazri Aziz (bapa mertua)

Filem Lakonan Nora Danish

Nora Danish mula dikenali dalam dunia seni lakonan Malaysia seawal tahun 2004 dengan peranan dalam siri televisyen “Musim Qaseh”. Selanjutnya, beliau meraih populariti yang lebih meluas dalam siri televisyen Cinta SM dan kemudiannya dalam filem “Senario XX” pada tahun 2005.

Sejak itu, Nora Danish terus meraih kejayaan dalam dunia lakonan dengan penyampaian lakonannya yang menarik dan memikat. Beliau telah memegang watak utama dalam pelbagai siri televisyen dan filem popular seperti “Puaka Niyang Rapik”, “Bisik Pada Langit” dan “Sembunyi: Amukan Azazil” serta “KL Gangster” dan “KL Gangster 2”.

Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Nora Danish

Baca juga: TV Program Telefilem dan Drama Lakonan Ben Amir

Di samping kerjayanya dalam dunia seni lakonan, Nora Danish juga aktif dalam dunia perniagaan dengan membuka beberapa perniagaan makanan dan menjual produk kecantikan di bawah jenama sendiri. Beliau juga merupakan duta bagi beberapa jenama terkenal di Malaysia seperti Vinda, P&G dan Safi.

Nora Danish bukan sahaja dikenali kerana kebolehan lakonannya yang memukau, malah beliau juga terkenal dengan imejnya yang modis dan elegan dalam acara-acara sosial dan pelbagai majlis rasmi. Beliau sering muncul dalam majalah gaya hidup Malaysia dan sosial media diikuti oleh jutaan orang.

Nora Danish: Bintang Kegemilangan Malaysia

Dalam kehidupan peribadinya, Nora Danish merupakan ibu kepada dua orang anak yang dilahirkan daripada perkahwinannya bersama Nedim Nazri. Kehadiran anak-anak diketahui memberikan kebahagiaan dan kepuasan kepada beliau.

Secara keseluruhan, Nora Danish merupakan ikon seni lakonan yang dihormati di Malaysia kerana kebolehan lakonannya yang memikat dan kejayaannya dalam dunia perniagaan. Di samping itu, beliau juga dipandang segi gaya hidupnya sebagai inspirasi kepada ramai pengikutnya di Malaysia dan di seluruh dunia.

Instagram Nora Danish: https://www.instagram.com/noradanish/

p/s Ummi bukanlah peminat Nora Danish ni, tapi masih boleh la layan lakonan dia. Suka tengok muka dia yang baby face tu.

Loading

Related Posts

2 thoughts on “Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Nora Danish

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!