Kami Dah Raya Awal..

Dari Dapur Hernee Nazir Masak-Masak Ramadhan Al-Mubarak Recipes Santapan Ramadhan
.. dengan semangat yang saya ada, akhirnya alhamdulillah cita2 nak makan nasi impit tercapai semalam. Mula pukul 3 gigih saya menanak nasi impit. Ha betul ke? Menanak betul la kot anak beranak nasi kan hehehe. Tak buat banyak mana pun cukup untuk family dan bagi sikit Dida. Awal2 dah plan ajak Anna, Ayu dan ayah berbuka kat rumah saya. Malangnya ayah ada hal pulak. Tak apalah hari lain ada lagi.

Inilah hasil2nya, minta maaf pagi2 tayang makanan.

Nasi impit Adabi
Ayam Masak Merah
Kuah Lodeh hai mak lodeh, lodeh anak pak salleh.. ;p

Sambal kacang
Ni pula kuih muih yang dibeli oleh En. Nazir. En. Nazir memang suka la kuih2 manis macam ni. Saya tak berapa sangat. Dah terbiasa dari kecil memang jarang berbuka dengan kuih2 yang meriah ni. Kalau ada, ada la. Kalau tak ada pun tak apa yang penting nasi mesti ada.

Kuih Tako dan Lengkong Pelangi ;p
Haaa.. yang ni pulak rezeki datang bergolek. Saya nak balas nasi impit sebab hari tu dia dah bagi onde2 dan mee hoon goreng, sekali dia bagi lagi 2 yang di bawah ni. Thanks Dida.

Lengkong Milo.. suka hati bagi nama
Mee Rebus Tulang

Tengahari sikit nanti nak balik ke kampung halaman En. Nazir pulak. Nak berbuka kat sana. Malam baru kami balik rumah semula. Tak tahulah apa menu kat sana nanti. Oh ya, menu 2 katatas tu semua hasil didikan arwah Mak. Malas pulak nak menaip resepinya main ingat dalam otak je. Nasib baik ingat hehehe.

©Hernee Nazir – Satu lagi menu yang jadi idaman tapi belum jadi kenyataan.. Laksa Johor.. kalau buat ni nak kena ajak kawan2 office buka kat rumah. tunaika hajat diorang.. tapi tak tahu bila..hehehehe

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!