MaSih BeLum TerLewat

15/02/2009
Rasanya masih blm trlewat lg untk saya ucapkan
TERIMA KASIH..pada smua yg ucap SELAMAT HARI LAHIR..
pada saya..trutama pada Puan Hernee TERCINTA..
Istri yg bnyak bri smangat,luangkan masa tuk saya..
mlayan ragam seorang suami yg msih mentah dlm rumahtangga,
mnjaga mkn pakaian dn bnyak bkorban tuk saya..

Tdk lupa gak ucapan SELAMAT HARI LAHIR..
tuk Mak Mentua saya..
Smoga dlanjutkan umur,dpermudahkan rezkinya
dan semoga cpat dikurniakan CUCU.. 😀

Amin..

Alhamdulillah..Allah msih beri pluang sya hidup..
masih lg dturunkan rezeki..dan masih lg dberi kekuatan
tuk mencari rezeki..
pejam celik pjam celik saya dh masuk 29thn..
skali fikir mcm terlalu cpat masa berlalu,
2 kali fikir..ia satu masa yg panjang…
tk caya, cuba kira bape hari kita dh hidup.

Ha..kira punya kira..
saya dh hidup kat bumi ni..slama…
10599 HARI..termasuk hari ni..
satu masa yg lama bg saya..
pe pun saya tetap bersyukur dgn ape yg Allah berikan..

Ok..slalunya dmajalah akan kluar tafsiran tntang bintang2
kelahiran kan..mcm aquarius.. dn mcm2 lglh kan..
tp tu mat saleh punya..
saya nk kongsi prilaku org2 yg lahir pada bln FEBRUARY
mengikut islam.Saya dilahirkan pada 9th FEB 1980
klau dlm bln Islam bersamaan 20hb RABIULAWAL 1400..
waktu dlahirkan lbih kurang jam 10am hari Sabtu..
dsbabkan ramai ahli kluarga Puan Hernee yg lahir pada bln ni..

ha.. jom kita tengok…hehehhe..

“RABIULAWAL”
Perwatakannya baik.Mungkin dia akan mendapatpangkat besar,
Menjadi orang berpengaruh atau kaya tanpa diduga.
Dalam pekerjaan ramai yang suka.
sifat negatifnya termasuklah kurang sabar,
hatinya keras dan mudah marah.

heheheh..yg mula2 sungguh menarik..
tp yg last2 tu..mgkin org2 yg rapat saja yg dpat mengetahuinya..
Em..pe pun tafsiran..kita tk bleh duduk diam..
kite kna Usaha..+ Doa..+Tawakal..
klau dah buat smua tu msih tk berjaya..
tulah yg dnamakn Qadaq & Qadar..

Start msuk umur baru ni..saya trmnung sketika..
mengenangkan kisah2 silam dn masa2 kan dtg..
pe yg saya nk kongsi disini adalah tntang kehidupan.

Tak smua yg kite hajatkan tu bleh kita capai,
stiap perkara yg berlaku ada hikmahnya yg trsndiri..
mgkin kita tk dpat lihat pda hari ini,esok @ lusa..
klau dizinkan Allah kita akan dpt lihat pada msa2 akan dtg..
Allah lebih thu apa yg baik tuk kite..
so klau ada hajat2 yg tk tercapai jagnlah cpat putus asa..

sabar..sabar..dan sabar..

***Entry by: En. Nazir***

Share this nice post:

2 Comments

  • Redbloodsnow

    16/02/2009 at 9:33 am

    A’ah tol tuh abg nazir
    x suma yg kte nak, kte leh dpt kan
    sbb nyer Allah swt maha mengetahui
    DIA x bg ape yg kite nak tp die gantikan dgn ape yg terbaik utk kte

    🙂 subhanallahh…

  • .:Hernee Nazir:.

    16/02/2009 at 11:40 pm

    Redbloodsnow>>btul tu Zie..kna bnyak bersabar dn fikir yg positif..

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: