Resipi Sup Gearbox (Menggunakan Tefal Home Chef Smart Pro Multicooker – CY625D65)

Resipi Sup Gearbox (Menggunakan Tefal Home Chef Smart Pro Multicooker - CY625D65)

Resipi Sup Gearbox (Menggunakan Tefal Home Chef Smart Pro Multicooker – CY625D65) | Percubaan memasak Sup Gearbox menggunakan TEFAL HOME CHEF SMART PRO MULTICOOKER (CY625D65) semalam.

➡️ Mode: Beef/ Lamb
➡️ Pressure: P70 (saya up sikit takut daging pada tulang tak luruh)

RESIPI SUP GEARBOX

Masukkan gearbox perencah sup daging & tulang Adabi.

Masukkan air menutupi paras gearbox.

Masukkan 1 inchi halia yang dah dititik.

Tambah garam secukup rasa.

CARA MEMASAK RESIPI SUP GEARBOX MENGGUNAKAN PRESSURE COOKER (TEFAL HOME CHEF SMART PRO MULTICOOKER (CY625D65)

Tekan mode beef/lamb dan up pressure ke P70, tunggu siap masak dalam masa 30 minit ikut masa yang ditetapkan.

Bila dah siap baru saya tumiskan bawang besar dan bawang putih di kuali dan masukkan ke dalam sup tadi. Jangan lupa daun sup dan daun bawang. Sup gearbox siap! Lembut je daging yang kat tulang tu semua tercabut senang nak makan.

Lupa nak snap rupa dalam pot.

Ummi suka sangat guna perencah sup daging & tulang Adabi (Adabi Beef & Rib Soup Paste) ni. Sedap tau rasanya. Tinggal adjust sikit je. Memang betul-betul sedap rasa sup gearbox tu. Kalau tak percaya korang cubalah hehe. Ummi yakin korang pun terpikat sama. Sejak dah guna perencah sup ni, memang setiap kali nak buat sup gearbox Ummi akan pesan Babah beli jenama yang sama. Jangan lupa cuba nanti tau!

Resipi dan koleksi >> DARI DAPUR HERNEE NAZIR

 443 total views,  6 views today

7 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

error: Content is protected !!