DDHN–Menu of The Day 230417

23/04/2017

Hari ni punya menu, setelah berfikir dua tiga empat kali, akhirnya Ummi masak lauk ni je. Sebenarnya ada beli ikan sembilang. Kekonon nak masak asam pedas ikan sembilang. Sekali kat kedai tak ada dauhn kesum, ada pun dah kuning hidup segan mati tak mahu. Hancur harapan. Nak harap pokok daun kesum sendiri lagi haru haha. Tak ada daun kesum hoiii tak complete la asam pedas kita.

Sudahnya.. taraaaaa

P_20170423_131027_vHDR_On

Ketam masak lemak favourite anak-anak Ummi. Jangan berebut sudah, ketamnya tak banyak tadi kat kedai. Malas nak terjah Kg. Pendas Baru cari seafood haha. Jangan Abang Ilham balik sekolah tinggal kulit ketam sudah haha.

P_20170423_131115_vHDR_On

Tambahan penambah selera, sambal ketuk, sayur bakchoi goreng dan ikan masih sepat yummmeehhhh. Eh orang Jawa panggik sambal tok2 ke apa entah. Tok Mok dulu ajar macam sambal ketuk gasaklah yang penting sedap ekeke. Itu je menu hari ni. Uolls masak apa?

Nah Resepi Sambal Ketuk Ummi Ilham.

p/s kelasssss Ummi ko punya semangat blogging. cari bahan masak pukul 12 lebih.. siap masak pukul 1.15pm..pukul 2pm dah up entri..ekeke

Share this nice post:

6 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: