Update Ummi Ilham’s Mini Garden 100417

20170409_183733

Setelah lebih kurang seminggu berkampung di hospital, minggu-migguan kemudiannya tu balik kampung dan ada aktiviti-aktiviti lain kebun mini Ummi memang terabai. Ada pokok yang mati, ada pokok yang tengah nazak, ada yang koma hahahaha. Sudahnya semalam sempat-sempatkan diri untuk bersihkan apa yang patut.

Dua-dua hero kecil pun sibuk nak tolong. Tapi tolong sembur air la grrrrrrrrrr.

P_20170410_074934_vHDR_Auto

Hasil mengemas semalam. Pokok yng tepi dinding sana tu nak membengkong sebab pokok labu berpaut pada dahan dia hahaha. Sabar jek lah. Tuan tak hirau merayau-rayau dah si labu. Siap alih pokok java plant tu ke dalam pasu. Petang ni Ummi semai pokok baru ya Ilham. Yang penting pokok tomato Abang Ilham tu hmmmm makin sedih tengok, tinggi je boleh harap hahaha.  Siap-siap dah baja dengan Baja Organik Hadiqah. Sabtu nak ajak Babah cuci mata kat nursery cari apa yang patut.

Till then, pakar-pakar kebun mini jangan gelakkan kebun kami ya hahaha.

Hernee Nazir

Full-time Working Mom | Blogger | Breastfeeding Peer Counselor | Shaklee Independent Distributor ♥ Product Review ♥ Food Review ♥ Media/ Events ♥ Advertorial ♥ Sponsorship email to: hernee.nazir@gmail.com whatsapp: 014-6106331

12 thoughts on “Update Ummi Ilham’s Mini Garden 100417

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: