Mak

7 Tahun Tanpa Mak Di Sisi.. Rindu!

Hari ini 23 Mac 2017 genap 7 tahun pemergian Mak tersayang. Sekejap je dah 7 tahun. Hanya Al-Fatihah dan iringan doa yang dapat dikirimkan. Semoga arwah Mak tenang di sana, diampunkan segala dosa-dosanya dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beramal soleh. Semoga tempatmu di syurga wahai Mak tersayang.
Mak saya salah seorang Servic Cancer Survivor. Hanya bertahan lebih kurang setahun. Macam-macam dugaan yang dilalui sepanjang setahun. Semua dah kami ikhtiarkan. Rawatan chemotherapy, radiotherapy dan akhir sekali brachytherapy. Allah lebih menyayangi, Mak menghembuskan nafas terakhir pada 23 Mac 2010. Gelap rasa dunia saya. Dah tak ada sahabat meluah rasa. Alhamdulillah dihujung hayatnya kami adik beradik tak ada yang culas tanggungjawab. Itu saja yang mampu kami lakukan untuk Mak tersayang di saat akhir kehidupan.

Korang yang masih punya emak, bahagiakanlah dia selagi hayat dikandung badan. Jangan sia-siakan mereka. Jangannnnn..

“Dan apabila tertutup mata ibumu, hilanglah satu lagi keberkatan dari Allah S.W.T.. Doa seorang ibu..”

Sedih pula hati bila baca luahan hati sendiri di entri-entri yang lepas..

http://herneenazir.com/2012/03/23/tarikh-yang-tak-mungkin-dilupakan-23-mac-2010/

http://herneenazir.com/2011/03/23/365-hari-berlalu/

http://herneenazir.com/2011/02/13/kalau-dia-masih-ada-2/

http://herneenazir.com/2010/11/17/di-pusara-bonda/

http://herneenazir.com/2010/07/05/serpihan-rasa/

http://herneenazir.com/2010/05/01/aku-pun-rindu-dia-juga-tapi-aku-tak-tunjuk-kat-korang/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Category: Mak
Full-time Working Mom @ PTP | Blogger | Breastfeeding Peer Counselor | Shaklee Independent Distributor ♥ Product Review ♥ Food Review ♥ Media/ Events ♥ Advertorial ♥ Sponsorship email to: hernee.nazir@gmail.com whatsapp: 014-6106331
Posts created 4650

2 thoughts on “7 Tahun Tanpa Mak Di Sisi.. Rindu!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

error: Content is protected !!