Makan2 @ Warung Pit

Foods Review Makan²
Kejadian berlaku pada petang Sabtu yang indah permai. Before ke Kip Mart, kami singgah menjamu selera di Warung Pit. Lokasi kat mana? Hmmm.. kalau orang luar tanya tak apa saya boleh jawab. Kalau orang Gelang Patah yang tanya, saya dush2 kat pipi sebelah kiri dulu hehehe~ Lokasinya sebelum sampai Pekan Gelang Patah, kiranya dari arah kampung sebelum menyeberang jambatan. Ah susahnya nak terangkan. Senang cerita berdepan dengan Pasar Taming Sari la. Hadoi belit2 la penerangan saya ni.
Setahu saya, Warung Pit ni terkenal dengan kesedapan nasi ayamnya. Dari kecil pun mak ayah selalu bawa makan kat sini. 

Pilihan En. Nazir, Nasi Goreng Ayam Sambal dipadankan dengan milo ais. Aik? Macam tak kena je hahahaha~ Ikut suka tekak dia lah kan.

 Tak semena2 saya pilih Mee Goreng Udang pulak. Selalunya jarang saya makan mee goreng ni. Kecuali dekat warung mee udang tu. Minuman pilihan saya, teh ais. Bedal je la janji kenyang.

Overall, nasi goreng tu memang sedap la. Ayam sambal dia tu yang best. Macamana saya tahu, tentulah saya merasa sikit dari pinggan orang sebelah tu. Dia pun kata best. Mee goreng tu pun boleh tahan la, tapi kakak tu minta maaf kat saya sebab udangnya agak kurang ada 2 ekor je stoknya. Jadi dia ganti dengan daging. Tajuk mee telah ditukar menjadi Mee Goreng Daging ;p
Lepas dah kenyang terus menuju ke destinasi seterusnya.

©Hernee Nazir – Plan nak mencari atau memasak steamboat terhebat gagal untuk minggu ini.. cuba lagi minggu depan..hehehehe~

[auto publish]

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!