Izhan Di JSH

Eat Out Family
Semalam petang saya dapat berita yang sepupu saya Izhan anak kepada Pok Teh dimasukkan ke Johor Specialist Hospital. Malam tadi saya dan En. nazir datang melawat. Dia demam teruk dan menyebabkan tonsilnya membengkak. Kesian Izhan. Dia dijangka akan menjalani operasi membuang tonsil pagi tadi. Bila doktor buat check up malam tadi dia kekurangan darah dan suhu badan dia mencecah 40

°C. Pagi tadi Mok Teh beritahu yang pembedahan dibatalkan.

Sedih pula saya melihat Mok Teh. Apa lagi bila melihat Izhan. Sekejap diam, sekejap nangis. Mungkin tak selesa dengan tekak yang perit, tambahan pula dicucuk sana sini. Sebelum ni dia memang selalu demam puncanya dari tonsil dan doktor kata nak buang tonsil tu bila umur Izhan 6 tahun. Tapi semalam doktor ubah fikiran kena buang juga dan tak boleh tunggu lama-lama kerana dah di tahap kritikal.
Malam tadi juga Pok Teh saya bertolak dari Abu Dhabi. Flight dijangka sampai KLIA petang ni. Mungkin ada hikmah atas apa yang terjadi. Harap-harap keluarga Pok Teh bersabar. Kami sentiasa mendoakan semoga Izhan cepat sembuh.
Lepas balik dari JSH, kami singgah di Restoran Johan, Taman Perling. Both of us, makan chicken chop yang bergambar kabur di bawah.
Sedap memanglah sedap, tapi ada kesan sampingan untuk saya pagi ni. Pagi ni dah berkali-kali saya buat lawatan di tandas. Mungkin terlalu banyak makan black pepper sauce. Sendiri yang nak makan sendirilah yang tanggung ;p

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!