Category Archives: Mak

7 Tahun Tanpa Mak Di Sisi.. Rindu!

Hari ini 23 Mac 2017 genap 7 tahun pemergian Mak tersayang. Sekejap je dah 7 tahun. Hanya Al-Fatihah dan iringan doa yang dapat dikirimkan. Semoga arwah Mak tenang di sana, diampunkan segala dosa-dosanya dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beramal soleh. Semoga tempatmu di syurga wahai Mak tersayang.
Mak saya salah seorang Servic Cancer Survivor. Hanya bertahan lebih kurang setahun. Macam-macam dugaan yang dilalui sepanjang setahun. Semua dah kami ikhtiarkan. Rawatan chemotherapy, radiotherapy dan akhir sekali brachytherapy. Allah lebih menyayangi, Mak menghembuskan nafas terakhir pada 23 Mac 2010. Gelap rasa dunia saya. Dah tak ada sahabat meluah rasa. Alhamdulillah dihujung hayatnya kami adik beradik tak ada yang culas tanggungjawab. Itu saja yang mampu kami lakukan untuk Mak tersayang di saat akhir kehidupan.

Korang yang masih punya emak, bahagiakanlah dia selagi hayat dikandung badan. Jangan sia-siakan mereka. Jangannnnn..

“Dan apabila tertutup mata ibumu, hilanglah satu lagi keberkatan dari Allah S.W.T.. Doa seorang ibu..”

Sedih pula hati bila baca luahan hati sendiri di entri-entri yang lepas..

http://herneenazir.com/2012/03/23/tarikh-yang-tak-mungkin-dilupakan-23-mac-2010/

http://herneenazir.com/2011/03/23/365-hari-berlalu/

http://herneenazir.com/2011/02/13/kalau-dia-masih-ada-2/

http://herneenazir.com/2010/11/17/di-pusara-bonda/

http://herneenazir.com/2010/07/05/serpihan-rasa/

http://herneenazir.com/2010/05/01/aku-pun-rindu-dia-juga-tapi-aku-tak-tunjuk-kat-korang/

Rindunyaaaaa..

tengok2 video2 CSR PTP tiba2 mata terhenti pada susuk tubuh yang saya rindui. arwah mak!
video dah berzaman ni.. mesti masa ni kami baru je pindah ke desa paya mengkuang.
mak dan kawan baiknya mak idah. nampak gaya tengah berbual dengan pakistan jual karpet.

Untitled

ya Allah sedih pulak rasa hati bila nampak kelibat arwah mak.
masa ni mak masih sihat lagi. tudung tu saya simpan lagi buat pengubat rindu.
rindunya tak terkata, macam dicarik2 rasa hati ni.
hanya mereka yang dah melalui saat2 ketiadaan mak ayah je yang tahu.

”Allah.. jagakan ibuku.. kasihanilah dia sepertimana dia mengasihi suami dan anak2nya.
Allah.. Allah.. Allah.. rindunyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. Crying faceCrying faceCrying face
Allah tempatkan ibuku dikalangan hamba2Mu yang beriman dan para solihin.
Allah ampunkan dosa2 ibuku.. tempatkanlah dia di syurgaMu.
semoga kita bertemu semula di syurga mak.. tak putus doa ini untuk mak.
semoga mak tenang di sana.. berehatlah!”

AL-FATIHAH buat Hajah Kasmah binti Daud
(2 Feb 1952 – 23 Mac 2010 @ 6.20pm)
Cervical Cancer Survivor

13213 :'(

 

wahai bonda..

rindu tak terkata..

tiap saat tiap ketika..

hanya hati mampu berbicara..

dalam sendu meratap hiba..

cukuplah hanya dalam mimipi kita bersua..

melepaskan rindu dihati anakanda..

wahai bonda..

anakanda tak pernah jemu mendoakan kesejahteraan bonda di sana..

damailah.. tenanglah bonda bersama Pencipta..

anakanda akan sentiasa merindui belaian kasih sayang bonda..

Al-Fatihah | Allahyarhamah Kasmah binti Daud | 13 Febuari 1952 | 61 tahun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...