Menu Berpantang #3

Menu Berpantang #3

Menu hari ni ringkas je. Nasi berlaukkan ikan siakap bakar cicah air asam dan serunding halia.

Resepi Ikan Siakap Bakar

Bahan-bahan:

Ikan siakap

Bawang putih **ditumbuk

Lada hitam **ditumbuk

Cara-cara memasak:

Basuh ikan (ikut suka nak sehiris ke berhiris-hiris), lumurkam bahan-bahan yang ditumbuk dan bakar.

Serunding halia tu Ummi beli dari ex-classmate di UiTM. Pernah promote pasal serunding halia yang sedap ni. Boleh baca entri INI.

Sedap sesangat tau. Meratah macam tu pun boleh jadi sampai tak sedar surut je serunding tu ekekeke. Makan dengan roti pun sodap haha.

Korang yang nak berpantang tu boleh dapatkan serunding halia ni dengan harga RM10 (100 gram). Dijamin sedap! Tak berpantang pun elok je makan. Bagus boleh buang angin kus-kus dalam badan hehe.

Ok esok nak makan apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Full-time Working Mom @ PTP | Blogger | Breastfeeding Peer Counselor | Shaklee Independent Distributor ♥ Product Review ♥ Food Review ♥ Media/ Events ♥ Advertorial ♥ Sponsorship email to: hernee.nazir@gmail.com whatsapp: 014-6106331

4 thoughts on “Menu Berpantang #3

  1. assalamualaikum hernee…hari2 kena fikirkn menu utk org berpantang ni…dulu masa ain berpantang mmg mcm2 menu mama kena sediakan…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: