Percutian 3 Hari 2 Malam di GEO Resort & Hotel Genting Highlands

Blogger Review

Percutian 3 Hari 2 Malam di GEO Resort & Hotel Genting Highlands | Alhamdulillah, selesai percutian 3 hari 2 malam kami lima beranak di GEO Resort & Hotel, Genting Permai Avenue, Genting Highlands. Sejujurnya ini kali kedua Ummi menjejakkan kaki ke Genting Highlands. Kali pertama sewaktu Ummi dan Babah berhoneymoon hadiah cabutan bertuah masa kursus kahwin kira-kira 15 tahun yang lepas hehehe. Itu pun kami ke sana naik bas ekspress bukan Babah drive sendiri.

Pengalaman Bercuti di Bulan Ramadan

Kali ni kita pergi dengan kereta sendiri bersama tiga orang hero dan terpaling adventure pergi bercuti time bulan puasa. Seumur hidup Ummi yang dah nak masuk 24 tahun (dibaca terbalik) ni, ini kali pertama Ummi buat hal nak bercuti time puasa ekekeke. Once in a lifetime la kot ek! Nasiblah Babah nak layan kalau Babah tak layan memang tak jugalah Ummi ni nak ke sana or maybe time lain la. Bercuti di bulan puasa.. Why not kan? Diorang ok je tidur sepanjang jalan jadi less drama hehehe. Pakej emak dia join sekali tidur la ekeke. Makan hati driver tengok.

Ada rezeki lebih, apa salahnya kita bahagiakan hati anak-anak. Insha Allah makin kita membahagiakan anak-anak makin mewah rezeki kita. Ummi Babah ni menumpang je rezeki anak-anak. Gitewwww.

Menginap di Family Suite di GEO Resort & Hotel

Percutian 3 Hari 2 Malam di GEO Resort & Hotel Genting Highlands

Memandangkan perjalanan jauh, nak berehat dengan selesa maka emak anak ramai telah memilih Family Suite. Korang book direct melalui website GEO Resort & Hotel. Range harga seperti di atas tu ya.

Percutian 3 Hari 2 Malam di GEO Resort & Hotel Genting Highlands

Credit pic: https://www.georesort.my/

Family Suite ni sesuai sangat untuk keluarga yang mempunyai anak kecil yang aktif, bilik kami dilengkapi dengan katil dua tingkat bersaiz queen dan katil bersaiz super king. Bawah katil tu ada ruang kalau anak korang nak bersilat hehe.

Bilik mandi pula dilengkapi dengan walk-in rainforest shower, exclusive bathroom toiletries dan juga hairdryer.

Kemudahan lain antaranya ada cerek elektrik, iron & ironing board, 55-inch flat screen Smart LCD TV dan lain-lain. Ada juga coffee machine ok, senang lah kome nak mengopi dalam bilik.

Yang penting, buka je sliding door ada balkoni yang luas dengan pemandangan tanah tinggi yang cantik juga kawasan kejiranan yang lain. Breathtaking scenery!

Heated Outdoor Infinity Pool di GEO Resort & Hotel

Selagi tak bawa ke swimming pool selagi tu lah diorang duk berzikir nak mandi kolam.

Paling diorang suka ada heated outdoor infinity pool untuk dewasa dan kanak-kanak. Airnya suam-suam kuku gitu. Tak lah sejuk menggigil, tapi kalau berendam lama keluar masuk pool sejuk le nak oi hehehe. Korang tengoklah Abang Ilham, Abang Syamil dan Yash tu kemain happy dapat berendam. Syahid dan Babah masa ni syok tidur sebab kepenatan naik cable car dan meronda GPO hehe.

Anak-anak syok mandi-manda, emak-emak duduk tepi perhati sambil bersembang.

Akitiviti malam pertama, Babah dan abang-abang layan bola sepak live JDT lawan Sabah. JDT menang dengan 4 gol dan Sabah tiada gol hehehe.

Percutian 3 Hari 2 Malam di GEO Resort & Hotel Genting Highlands

Ummi tersengguk-sengguk update blog masa diorang tengok bola sepak kat TV hahaha. CUti-cuti blogging tetap on walaupun sempat draft tak sempat post ekekeke. Jangan risau workstation dalam bilik Family Suite ni luas untuk korang ‘work from hotel’.

Bersahur dan Berbuka Puasa di GEO Resort & Hotel

Dah stay 3 hari 2 malam, haruslah kami bersahur dan berbuka puasa terus di GEO Resort & Hotel ni kan. Alhamdulillah, sedap-sedap menu berbuka puasa dan bersahur kat sini tau. Pakej ada roti canai terbang lagi. Kalau korang nak tahu apa yang kami makan, boleh baca posting Ummi yang ini >> Buffet Ramadan Selera Kampung D-GEO di GEO Resort & Hotel Genting Highlands

GEO Resort & Hotel Hanya 8 Minit Untuk ke Genting Highlands Premium Outlets (GPO)

View dari belakang.. masa ni tengah tunggu Babah beli tiket cable car..

Paling Ummi suka, lokasi GEO Resort ni sangat strategik. Banyak kemudahan di sekeliling kawasan termasuk kedai keperluan harian, kedai makan, stesen minyak dan lain-lain lagi. Hanya 8 minit (4.8km) untuk ke Genting Highlands Premium Outlets (GPO).

Kalau korang nak ke Genting Highlands SkyWorlds Theme Park tapi malas nak drive ke atas, korang boleh naik cable car Awana Sky Way macam kitorang la tu hehehe. Parking je kereta korang di GPO tu. Boleh juga naik bas atau e-hailing.

One for the memory with Uncle Marcus

Percutian 3 Hari 2 Malam di GEO Resort & Hotel Genting Highlands

Overall, kami sangat berpuas hati stay di GEO Resort & Hotel ni tau. Serious memang enjoy sangat! Nice place.. breathtaking view.. good food.. good people.. good mood. Insha Allah kalau bercuti ke Genting Highlands lagi, kami tak ragu-ragu dah nak pilih lokasi mana untuk kami menginap nanti.

Goodbye GEO Resort & Hotel. See you when I see you! Thanks for the amazing hospitality during our stay! We enjoyed every moment comfortably! Gambar Ummi drive setelah 3 suku perjalanan kahkahkah. Lepas tol Sungai Besi mak kau padam sampai ke Machap hahaha. Lepas tu baru buat muka tak bersalah drive sampai ke rumah, ehhh salah sampai ke AEON Bukit Indah, berbuka puasa kat luar terus. Ok itu saja cerita percutian singkat kami di GEO Resort & Hotel. Thanks sudi baca hehe. Korang boleh baca details kat bawah ni ya sebagai rujukan.

Family Suite

Antara kemudahan yang terdapat di bilik Family Suite:

Cerek elektrik
Individually controlled air-conditioning
In-room safe
Iron and ironing board
Plush robes and slippers
Hairdryer
Bathroom with walk-in rainforest shower
Exclusive bathroom toiletries
55-inch flat screen Smart LCD TV
Complimentary in-room treats
En-suite coffee machine
Spacious balcony

GEO RESORT & HOTEL

Alamat: Jalan Permai 2,
Genting Permai Avenue,
69000 Genting Highlands,
Pahang, Malaysia

https://goo.gl/maps/YWjwf1zdgA4GTreVA

+603-9213 0838
+603-9213 0828
inquiry@georesort.my

Loading

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!