Ummi Ilhams @ EduCity Educators Conference 2019

Event

Ummi Ilhams @ EduCity Educators Conference 2019 | Assalamu’alaikum. Alhamdulillah Ummi berkesempatan mengikuti EduCity Educators Conference 2019, program usahasama tiga buah universiti United Kingdom yagn terletak di EduCity, Iskandar Puteri, Persidangan ini adalah yang kedua dianjurkan dengan bertemakan “Sokongan dalam Pendidikan” yang merangkumi sokongan pendampingan, akademik, pekerjaan dan sokongan kemahiran belajar untuk pelajar, dan penyelidikan, latihan dan sokongan kesejahteraan untuk kakitangan.

EduCity Educators Conference 2019 kali ke-2, telah dianjurkan oleh Universiti Newcastle University (NUMed) Malaysia, Universiti Reading Malaysia (UoRM), Kampus Universiti Southampton Malaysia (USMC) dan EduCity Iskandar Sdn Bhd yang diadakan pada 6 September 2019 di Newcastle University Medicine (NuMed) Malaysia. Persidangan yang memakan masa 1 hari ini dihadiri oleh 150 penyumbang ahli dari seluruh sektor pendidikan tinggi.

Malaysia sebagai salah satu hab utama pendidikan tinggi di Malaysia dan selari dengan matlamat EduCity Iskandar yang mempromosikan Malaysia sebagai pusat kecemerlangan pendidikan di dunia. EduCity Educators Conference diadakan bertujuan untuk memperkenalkan perwakilan kepada pendekatan baru dalam pengajaran dan pembelajaran, serta melengkapkan perwakilan dengan alat yang diperlukan untuk melakukan penyelidikan bertaraf dunia mengenai pendekatan pengajaran dan pembelajaran dengan demikian Sokongan Pendidikan .

Program dirasmikan oleh Dr. Zubaidah Aman, Director of the Private Higher Education Governance Division, Minister of Education.

Buat masa ni EduCity Iskandar mempunyai 9 institusi iaitu Newcastle University Medicine Malaysia, University of Southampton Malaysia, Multimedia University, University of Reading Malaysia, Netherlands Maritime Institute of Technology, Raffles University, Marlborough College Malaysia, Raffles American School and Management Development Institute of Singapore.

Antara kemudahan-kemudahan yang disediakan untuk para pelajar adalah seperti berikut:

EduCity Sports Complex

Student Village

Library

Nanti Ummi kongsikan lebih details lagi berkenaan dengan EduCity ni ya.

Loading

Related Posts

2 thoughts on “Ummi Ilhams @ EduCity Educators Conference 2019

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!