Misi Mencari Ketam

07/05/2017

Ada orang request lauk ketam yellow. Jadi mak dia ni tak sampai hati dengar request tu, lepas breakfast macam biasalah terjah Kg. Baru Pendas cari ketam dan ikan.

P_20170507_090142_vHDR_Auto

Terkedek-kedek jalan dengan hero kecil ni.

P_20170507_090223_vHDR_Auto

Ikan-ikan segar.

P_20170507_090633_vHDR_Auto

Ok Ummi pilih ikan belanak. Sekilo RM12 tapi tak beli sampai sekilo pun. Esok kita masak asam pedas ikan belanak.

P_20170507_091017_vHDR_Auto

Ketam ni sekilogram RM10 je tak besar sangat tu yang murah. Belilah sekilo lepas la makan 4 beranak. Hari ni lauk ketam yellow ya anak-anak, goreng ikan sepat masin, sambal tempoyak ikan bilis auwwwwwwwmmm. Jangan Ummi terlebih makan sudah. Macam konfem jek ekekeke.

P_20170507_090751_vHDR_Auto

Ada satu rumah ni memang banyak bela burung. Anak-anak Ummi ni pantang jumpa haiwan excited kemain.

P_20170507_090757_vHDR_Auto

Babah layan adik tengok burung.

P_20170507_090829_vHDR_Auto

Nak pegang tapi malu-malu. Puas hati la adik dapat pegang ketam, ikan dan burung. Lepas tu merengek nak tengok ikan kat air kata dia. Singgah la tepi sungai Pendas tu menanti duyung hahaha.

Sambung next entri.

Share this nice post:

4 Comments

  • kisahsidairy

    08/05/2017 at 1:38 pm

    bestnya jalan kampung pendas..dulu tak pernah pun nak singgah..almaklumlah kan,dulu duduk sana bujang,takde istilah beli barang basah
    ~ Kisahsidairy~

    1. Hernee Nazir

      08/05/2017 at 2:48 pm

      hahaha tu lah..meh la nanti datang..

  • maszull

    08/05/2017 at 5:26 pm

    assalamualaikum hernee…seronoknya cari ketam…

    1. Hernee Nazir

      09/05/2017 at 11:28 am

      waalaikumussalam.. tu lah layan tekak anak-anak

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: