Program Kasih JDT Blogger Bersama Anak-Anak Yatim (Siri 1) | Sesi Sambutan Hari Lahir

20170304_115339

Sambungan dari entri ini. Ini entri terakhir untuk Program Kasih JDT Blogger Bersama Anak-Anak Yatim (Siri 1) | Sesi Sambutan Hari Lahir. Alhamdulillah untuk sesi yang terakhir, sesi sambutan hari lahir untuk adik-adik yang lahir pada bulan Januari, Februari dan Mac. Deko birthday party di Dewan Makan telah disponsor oleh Equine Concept BP.

20170304_115329

20170304_115657

Jamuan untuk tetamu VIP diiringi oleh Kak Mia dan Yaya.

Alhamdulillah rezeki anak-anak yatim, ramai bakers yang bermurah hati berkongsi rezeki kek untuk mereka. Terima kasih untuk semua sponsor kek dan makanan-makanan lain. Review sponsor next entry ya.

20170304_120057

20170304_120036

20170304_120049

20170304_120103

Meriah meja dengan kek pelbagai rasa dan yang pasti sedap.

20170304_115752

Candy buffet untuk adik-adik PKAYIK.

20170304_115649

20170304_115705

20170304_115812

20170304_115819

Semua adik-adik dah mengambil tempat masing-masing. Setiap seorang disediakan goodies bag di atas meja. Memang meriah dengan makanan.

20170304_120135

Sesi memotong kek untuk birthday boys and girls. Ada juga yang tak dapat join sebab diorang ke sekolah Darjah Khas. Sedih pula saya rasa masa sesi memotong kek ni. Sedih meraikan anak-anak yang tak ada ibu atau ayah. Terbayang anak-anak sendiri bila ummi dan babah tak ada nanti. Sedih bila Eda kata, ada salah soang daripada mereka meluah rasa, β€œtak pernah sambut hari lahir macam ni”. Alahai sayu hati dengar. Mudah-mudahan adik-adik ni semua insan berguna dah besar nanti,

IMG-20170307-WA0004

Selesai sesi potong kek, kita menjamu selera. Jamuan makan tengahari juga disponsor oleh insan-insan berhati mulia. Terima kasih tak terhingga. Ummi Ilhams in action, tengah sendukkan lauk-pauk untuk puteri-puteri PKAYIK.

20170304_121209

Juju in action tengah menyenduk lauk-pauk untuk putera-putera PKAYIK.

20170304_121247

20170304_121735

20170304_121713

Alhamdulillah semua happy dapat makan berjemaah termasuklah anak-anak Ummi. Dah macam lama sangat kenal abang-abang tu semua. Good boy Abang Ilham. Hidup kita kena sentiasa ramah tamah jangan sombong-sombong.

20170304_121729

Eh dua beranak ni pun ha selera makan tengahari. Thanks Babah tolong handle anak-anak sementara Ummi sibuk menjalankan tugas.

20170304_122808

Oleh kerana rasa macam tak ada gambar dua beranak Syamil, maka sebelum Ummi menjami selera kita berwefie dua beranak.

Syukur sesangat majlis siap dalam jangkamasa yang ditetapkan sebelum masuk waktu Zohor. Lepas settle kemas-kemas di Dewan Makan PKAYIK, kami team JDT Blogger berkumpul semula di Dewan Ikhlas untuk sesi postmortem program.

20170304_132756

Nah wefie ramai-ramai sebelum postmortem.

20170304_132931

Postmortem penting ya kawan-kawan untuk sesuatu program. Dari situ kita dapat perbaiki segala kelemahan dan kekurangan dalam program yang kita jalankan supaya program akan datang tak berulang masalah yang sama. Masa postmortem ni lah masanya untuk semua bagi pendapat masing-masing dari semua sudut especially tentang perjalanan majlis sebelum, semasa dan selepas. Bekerja dalam satu kumpulan masing-masing haruslah memahami tugas sendiri dan tugas ahli kumpulan yang lain. Saling berkerjasama supaya tak ada yang terlepas pandang. Kena bersikap professional untuk menghadapi apa jua teguran dan cabaran sepanjang tempoh menyiapka  sesuatu program. Haaaa panjang tak akak bebel hehehe.

20170304_132948

Masing-masing muka lega, puas hati dan macam-macam perasaan lagi. Ye lah bukan senang tau nak bekerjasama dalam satu kumpulan sebabnya antara kami ada yang tak pernah jumpa langsung. Tup tup buat event yang memerlukan kerjasama dua hala. Alhamdulillah dipermudahkan dengan adanya rasa tanggungjawab antara satu sama lain.

20170304_145745

Sebelum bersurai marilah kita posing beramai-ramai.

20170304_145836

This is our team. All of us are JDT Blogger. Walaupun tak cukup semua kerana ada antara kami yang ada urusan keluarga pada hari kejadian tapi mereka juga menyokong dan membantu sepanjang tempoh perancangan program. 

Terima kasih atas kerjasama semua terutamanya pihak PKAYIK yang sudi menerima kami sebagai tetamu. Maaf andai ada kekurangan dari pihak kami dan dari saya sendiri. Semoga ukhuwah yang terjalin diberkati Ilahi. Semoga team JDT Blogger dapat memberi manfaat kepada masyarakat khususnya di sekitar Johor. Sayang korang! 😘😘😘

Jemput baca entri berkaitan Program Kasih JDT Blogger Bersama Anak-Anak Yatim (Siri 1)

1) Live Update Program Kasih JDT Blogger Bersama Anak-Anak Yatim (Siri 1)
2) Program Kasih JDT Blogger Bersama Anak-Anak Yatim (Siri 1) | Sesi Gotong-Royong

3) Program Kasih JDT Blogger Bersama Anak-Anak Yatim (Siri 1) | Sesi Penyerahan Sumbangan Orang Ramai

4 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *