Sifat Wanita

03/02/2009
WANITA TANAH

Wanita tanah dilahirkan di bawah zodiak;

*Taurus (21 April-20 Mei), *Virgo (24 Ogos-23 September), dan *Capricon (22 Disember-20 Januari).
Seorang yang boleh dijangka, berwibawa dan praktikal. Penyabar dan bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan material. Semangat produktif dan gigih yang disertai dengan sikap berhati hati menjadikan wanita tanah berkemampuan mencapai kejayaan dalam perniagaan. Kebijaksanaan dan kepintaran yang diperolehi sering tersembunyi oleh air muka semulajadi yang pendiam dan tenang. Sifat marah yang terkawal serta keperluan untuk keteguhan dan kawalan sering terbawa bawa dalam perhubungan yang amat konservatif, serius dan sederhana. Tidak mudah menunjukkan sifat penyayang tetapi wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa.

WANITA API

Wanita api dilahirkan di bawah lambang;

* Aries (21 Mac-20 April), * Leo (24 Julai-23 Ogos) dan * Sagittarius (23 November-21 Disember).

Dilahirkan sebagai pemimpin Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun ianya benar. Seorang yang artistik dan sukar dijangka, tetapi biasanya romantis dan tidak pemalu. Mempunyai personaliti suka menguasai dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat sifat ini dengan sikap yang pemurah, mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam terhadap sesuatu yang disukainya. Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi merasa sedih dan terhiris. Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar. Wanita api harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan. Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan.

WANITA ANGIN

Mereka ini lahir di bawah lambang ;

* Gemini (22 Mei-21 Jun), * Libra (24 September-23 Oktober) dan * Aquarius (21 Januari-19 Februari).

Berterus terang, berminda aktif dan gemar mencari kepelbagaian dalam setiap aspek kehidupan. Berfikiran terbuka, mempunyai daya imaginasi dan inovatif, bagi mereka segalanya boleh dicapai. Bergaya, tenang dan tidak cerewet serta mempunyai keinginan semulajadi untuk mengamalkan sikap diplomasi dan saling bekerja sam a bersungguh sungguh. Sanggup mengorbankan kehendak atau idea mereka sendiri demi mencapai keharmonian dan mengelakkan perselisihan atau konflik. Sentiasa gigih untuk mendapatkan cinta yang terunggul, untuk berkonfrantasi. Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan sebenar yang terpendam dalam hati mereka. Dikenali dan diingati kerana sifat romantis dan manja.
WANITA AIR

Wanita air terdiri daripada mereka yang lahir di bawah zodiak;
* Cancer (22 Jun-23 Julai) * Scorpio (24 Oktober-22 November) dan * Pisces (20 Februari-20 Mac).
Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju. Mereka ini dipandu oleh perasaan hati dan mempunyai sifat mudah bersimpati, berdaya imaginatif, sentimental, mempunyai perasaan yang berubah-ubah dan berhati hati. Tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang orang yang berada disekeliling dan cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan. Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan juga diri sendiri.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Saya adalah WANITA TANAH..hehe~
kerana saya dilahirkan pada 16 Mei 1981 (Taurus)
Ade gak yg cam kena ngn diri saya..
Ade gak yg x..esp..tang pendiam tu..saya pendiam?
Huhu..cam x caye jek..byk ckp ado la..hehe~
korang wanita ape hek?

Nota kaki: To Mummy Dasy.. pendiam kah aku mase dlm kelas???hehehe~

Share this nice post:

6 Comments

  • syahza

    03/02/2009 at 11:25 am

    wanita api rupanya saya ni.. patutlah saya garang orgnya

  • .:Hernee Nazir:.

    03/02/2009 at 11:47 am

    Syahza>> ye ke..xpe grg2 pun msti kena pd tmptnye kan..hehehe

  • Siti @ nurie

    03/02/2009 at 12:06 pm

    hernee….siti lak wanita angin..mmg kena gak…tapi yg rasanyer tak kena part ayat last tu…dikenali dan diingati kerana sifat romantis dan manja…aduhai…..tak tahan je baca….klako…tang tu mmg tak kena lansung…

  • .:Hernee Nazir:.

    03/02/2009 at 12:16 pm

    Siti>>hehe..same la..hernee xleh handle ayat nie.. "wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa" geli plak rasenye..hehehe

  • Mummy Dasy

    03/02/2009 at 1:38 pm

    HEHEHEH ckp jgn kecik ati ye xde maknanye ko pendiam,,,,
    Aku wanita air wah mmg emosi nak2 bile tgk cite2 feeling wah mau berjujuran air mata ku.

  • .:Hernee Nazir:.

    03/02/2009 at 4:09 pm

    Mummy Dasy>>mmg dh tau pun xdenye nk kcik ati..hehehe..same la kite neng yatimah..hehe..klau aku wanita air lg haru..hehe

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: