Hatiku yang berbunga2

Life Pregnancy
Hai I’m back.. ;p
Saya tengah kekenyangan nie..mane taknye..tadi lunch hour sempat balik ke rumah sekejap..adik call bagitau yang mak wat sup tulang lembu qurban semalam..oleh kerana rase terliur yang amat maka saya pun membalikkan diri ke rumah..hehehe.. (semakin kuat makan saya nampaknye)

Malam Sabtu

Emm..sekarang saya nak update aktiviti saya sepanjang tempoh bercuti..(cam la cuti lame sgt)..malam Jumaat yang lepas seperti yang dirancang..saya, suami dan kwn saya Liz berkunjung ke rumah Kak Eija (kwn sekerja kami)..hajat kami memang nak tunggu BBQ..tapi cam dah abis jek..huhuhu~..emmm..rupe2nye belum bakar lagi daa..saya yang konon2nye dah kenyang cume makan ikan cencaru bakar jek.. (lakonan semata2).. saya tengok suami saya pun ala2 kenyang gile..die cume jamah nasi n lauk sikit je..actually kitorang baru je lepas makan kat rumah tadi.. makan Ayamas Lemon Grass Crispy Fried Chicken + instant coleslaw yang sempat saya buat pas balik keje..ikutkan dah nak cancel plan gi rumah Kak Eija..memandangkan saya dah bjanji ngn Liz..tpaksa la gi gak..(janji mesti ditepati..lagi2 kalau janji pasal makan) hehehe~..akhirnya saya n Liz je yang melantak besungguh2..x hiraukan orang lain..suami saya mampu menggeleng kepala je..nasib la dpt isteri kuat makan..hehehehe~ kitorang balik rumah dalam kul 10 lebih..Alhamdulillah..rezeki Allah bagi..kenyangnye..

Sabtu

Cam yang di plan gak..saya dan suami gi wedding x-classmate saya mase skolah rendah n menengah..sampai rumah pengantin saya tengok cam dah lengang..rase malu gak..tapi wat muke x malu jek.. (as usual kitorang selalu jadi tetamu terakhir..hehehe).. pengantin tengah duk relax2 nampak..kitorang terus gi makan dulu..jangan buang mase..hehehe..wow..ade lauk kambing rupenye..oleh kerana kami nie memang penggemar kambing..maka nya saya dan suami pun ngan muke x malu nya menjamu tulang2 kambing yang ada.. (sorang seketul je tau.. x la sampai kering buffet tray tu kitorang kejekan) hehehehe~.. tengah2 makan pengantin datang kat meja kitorang..alamak kacau btul saya baru nak melantak tulang kambing nie..hehehe~ dah settle makan kitorang pun balik n meneruskan misi rahsia..oooopppssss..

Misi seterusnye..rahsia yang x lagi rahsia..hehehe~ sebenarnye kitorang memang dah plan nak ke klinik.. pas gi rumah Anip..kitorang terus ke klinik..untuk ape?lu fikir la sendiri ae..hehehe~.. mesti la untuk jumpe doktor..btul x? xkan nak jumpe polis lak..hehehe~ lame gak kitorang tunggu turn jumpe doktor..ape la yang lame sgt gaknye..emm..bile tiba turn saya..saya rasa takut lak..saya mmg penakut jumpe doktor..first time saya jumpe doktor nie..sape ntah name die..suami saya kata die slow sikit..hehehe~ bile dah bagitau ape yg saya alami semua..doktor pun suruh assistant die wat test..emmm..selang beberapa minit.. adik tu bepaling pada saya dan suami.. “Tahniah..tahniah..awak dah pregnant” tu la ayat yang keluar dari adik tu..saya dan suami pun dah menjangka dari awal n dah wat pregnancy test sendiri..cume kitorang xnak terlalu mengharap..yg tau cume saya dan suami je mase tu..tapi bile doktor sendiri dah sahkan..saya dan suami rasa gembira dan terharu yg teramat sgt..xtau nak luahkan macamane..syukur ya Allah..nie hadiah untuk suami dan family saya..saya akan jaga kandungan nie sebaik mungkin..saya harap sgt2 semuanya selamat sampai la saya melahirkan baby nie.. (patut la saya punye selera makan bertambah hehehe~) nie la kate orang2 tua “bunting pelamin” sebelum nie pun mak saya sendiri dah jangka..cume rezeki cepat atau lambat dtgnya dari Allah..kite kena berusaha dan bsabar je.. ;-p

Petang tu..pas balik dari klinik kitorang ke Kip Mart Tampoi untuk belanja barang2 dapur..lusa kan hari raya..hehehe~ plan awal nak ke Pasar Pandan tapi malam nie suami saya nak main badminton lak..takut balik lambat..saya ikutkan je..lagipun die dah kena stop aktiviti memancing..so saya bagi la die peluang main badminton..kalau x mesti die boring nanti..hehehe~ Malam tu aktiviti saya cume tengok tv layan Sehati Berdansa & Cerekarama sambil menyiang udang..hehehe~ dlm kul 12 saya dah tertido..penat tunggu suami saya x balik2 main badminton~

Ahad

Ari Ahad nie xde ape2 aktiviti menarik..saya sibuk tolong mak kat dapur..esok kan raya qurban..hehehe~ sambil2 tolong sambil2 tengok tv..saya kenyang gile ari nie..coz dari pagi duk makan jek..sampai mak saya kata.. “Ko nie dah xde mase xmakan ek” hehehe..saya mampu tersenyum jek..dah rase nak makan saya makan je la..tapi saya cube control sikit takut lak nanti terlebih makan ade effect2 lain kat kandungan atau diri saya.. Malam aktiviti saya tengok tv lagi..suami saya keje malam maybe die balik kul 4am nie..coz esok pas Solat Sunat Aidiladha kitorang nak balik Senggarang..


Isnin

Saya xde la bangun awal sgt..pagi tu siap2kan baju untuk kitorang pakai n siap2 terus sementara suami gi masjid..pas die balik dari masjid ngan ayah kitorang makan2 dulu..isi perut dulu nanti lapo lak sepanjang jalan..hehehe~ pas makan kitorang bersalam2an n terus bertolak ke Senggarang around 10am..

Sampai Senggarang kul 11.30am..emm..x lame pun..suami saya drive boleh tahan laju walaupun ujan..kiranya mase yang kitorang target mmg tepat la..hehehe~ x ramai yang ade kat rumah mertua..ade yang x balik..n ade yang belum sampai lagi..emm..pas tu kitorang wat pe? Ape lagi..mak dah pelawa makan saya pun makan ler lagi..hehehe~ pas makan suami saya menyambung tido yang tergendala lagipun malam nie die masih keje malam..saya pulak beborak ngan mak, Kak Andak n Atam..sampai la ke pkul 4..x sedar syok sgt beborak..hehehe~ mak mentua saya bagi petua untuk mudah bersalin.. “Kalau bangun pagi jangan lengah2.. dah terjaga terus je bangun..jangan golek2 lagi..Insya’Allah mudah bersalin..itu amalan mak dari anak pertama sampai la anak ke 8” pesan mak kat saya..kul 4 suami saya pesan kejut die coz jap lagi kitorang nak balik Gelang Patah.. before balik sempat lagi makan for the second time..hehe~ rezeki jgn ditolak musuh jgn di cari.. kul 5pm je kitorang pun betolak ler.. n sampai rumah dlm kul 7.10pm..pas tu suami saya begegas nak ke tempat keje..sian die kena rushing sket..hehe~

Tu la serba sedikit cerita hidup saya dihujung minggu..hehehe~ yang penting tatkala nie hidup saya dan suami penuh ngan senyuman.. semoga Allah merahmati kami berdua..kepada kawan2 yang terbaca blog saya nie..doakan la keselamatan saya dan kandungan saya nie..


“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa.”

ps: tiba2 saya terasa lapar semula..ooohhh..rupe2nye Nizam (officemate saya) tengah menjamu sup tulang yang saya bekalkan untuk die tadi..saya mesti balik cepat ari nie..nak sambung makan sup tulang..hehehe~

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!