Ramadhan 2018 – Day 20

07/06/2018

Assalamualaikum.. salam hamba hulur tanda ingatan.. ehhh ternyanyi pulak hehe. Ini cerita berbuka puasa di hari ke 20. Kami semua berkumpul di rumah Mama Cu untuk berbuka puasa kecuali Babah.

IMG-20180606-WA0032

Oleh kerana Ummi baru dapat stok makanan favourite Sambal Tempoyak Sufi’s Food jadi Ummi dengan rela hati masak Sambal Tempoyak Udang. Tapi tak sempat masak di rumah sendiri, Ummi masak di rumah Mama Cu. The one and only lauk sumbangan Ummi ekekeke.

IMG-20180606-WA0034

Ungkep Hati Lembu pemberian Cik Munah

IMG-20180606-WA0035

Sotong Goreng Tepung Bestari Versi Pedas by Mama Cu

IMG-20180606-WA0037

Daging Rusa Berempah by Mama Cu. Sedap daging rusa ni.

IMG-20180606-WA0038

Ayam Goreng Tepung Bestari Versi Pedas by Mama Cu

IMG-20180606-WA0039

Sayur campur by Mama Cu

IMG-20180606-WA0040

Asam Pedas Ikan Senangin by Nenek. Sebenarnya ada lagi satu asam pedas ayam Mama Cu masak tapi tercicir nak snap hehehe.

IMG-20180606-WA0036

Last but not least, kuih pau sambal dan onde-onde Nenek beli. Tapi sayang orang jual onde-onde ni tipu. Tepung tebal gila, lepas tu dalam tu bulan gula melaka pun. Tak baik tau tipu pelanggan hehe. Sebab tu Ummi dah pencen pergi bazar ni tau. Sebab ada je makanan yang dijual tak semenggah. Ok stop membebel. Nanti sambung lagi. Babai! Selamat berbuka puasa!

Share this nice post:

4 Comments

  • Sis Lin

    08/06/2018 at 8:12 am

    Tiba-tiba dpt idea nak masak ungkep harini, tapi ungkep ayam bando hehehe

    1. Hernee Nazir

      08/06/2018 at 8:15 am

      dapat ungkep ayam tua tu mak oiii sedapnya kak.. courier ke gelang patah semangkuk eh hehehe

  • Mar Mansor

    08/06/2018 at 8:58 am

    macam banyak je lauk pauk tu.

    1. Hernee Nazir

      08/06/2018 at 9:32 am

      memang banyak..makan anak beranak la katakan..

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: