Saito University College Peneraju Pendidikan Dalam Penguatkuasa Penyiasatan & Pengurusan

Info Sharing

Assalamualaikum..

Hai semua.. especially pelajar-pelajar lepasan SPM. Meh sini Ummi nak ajak uolls baca info best ni. Mesti korang sedang dalam dilemakan nak memilih universiti atau kolej mana untuk menyambung pelajaran.

Apa kata korang survey SAITO UNIVERSITY COLLEGE. Sebelum tu jomlah kita berkenalan serba sedikit dengan
SAITO UNIVERSITY COLLEGE ni ya.

Saito University College adalah Kolej Pengajian Tinggi yang pertama menawarkan dan kursus dalam bidang keselamatan dan penguatkuasaan undang-undang. Program ini telah mendapat akreditasi dari Agensi Kelayakan Malaysia (Malaysia Qualification Agensi-MQA) dan pengiktirafan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

Saito Universiti College menyediakan platform yang terbaik bagi lepasan SPM/STPM/DIPLOMA dan setara dengannya dalam program Diploma Penguatkuasa Undang-Undang seterusnya membuka peluang pekerjaan yang cerah untuk pelajar lepasan daripada Kolej Saito.

Untuk makluman korang, kebanyakan graduan yang telah tamat pengajian telah dinaikan pangkat ke Sarjan , Inspektor dan ASP mengikuti kekosongan yang ada. Menarikkan? Sesuai untuk adik-adik yang minat dengan badan beruniform ni.

BERPENGALAMAN LEBIH 29 TAHUN DALAM INDUSTRI PENDIDIKAN

Saito Universiti College telah ditubuhkan pada 1988 memberi tumpuan kepada menyediakan pendidikan tinggi kepada lepasan sekolah SPM dalam pelbagai kursus yang membina pengetahuan berdasarkan bidang penguatkuasa undang-undang, pengurusan keselamatan, perniagaan dan reka bentuk grafik.

IPT MALAYSIA PERTAMA MENAWARKAN PROGRAM PENGUATKUASAAN UNDANG-UNDANG

Meneraju lebih 29 tahun dalam industri pendidikan menjadikan Saito Universiti College merupakan IPT PERTAMA DI MALAYSIA yang menawarkan berkaitan dalam bidang keselamatan dan penguatkuasaan undang-undang.

PENGIKTIRAFAN PENUH KERAJAAN MALAYSIA

Program ini telah mendapat akreditasi dari Agensi Kelayakan Malaysia( Malaysia Qualification Agensi-MQA) dan pengiktirafan Jabatan Perkhidmatan awam (JPA). Bukan itu sahaja sehingga kini seramai lebih 700 anggota Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Smart Team, Matrade, Tenaga Nasional Berhad dan lain-lain syarikat swasta telah bergraduasi .

GRADUAN KERJA DALAM SEKTOR KERAJAAN

Di Saito Universiti College, bagi Diploma Penguatkuasa Undang-Undang tumpuan khusus diberikan kepada penguatkuasan undang-undang dan keselamatan . Program ini mempunyai peluang kerjaya yang cerah dalam bidang penguatkuasa undang-undang seperti Polis, JPJ, Kastam, Imigresen, SPAD, SPRM dan Agensi Penguatkuasaan di Malaysia. Saito Universiti College, telah melahirkan lebih 30,000 graduan yang berkelayakan sejak penubuhannya. Saito Universiti College percaya bahawa program unik yang dibangunkan di Kolej ini mampu mencapai sasaran pasaran dan meningkatkan taraf hidup di kalangan generasi muda dan memudahkan untuk peluang pekerjaan dalam sektor kerajaan mahupun swasta.

LEBIH 700 BADAN UNIT BERUNIFORM TELAH TAMAT PENGAJIAN

Seramai lebih 700 anggota Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Smart Team, Matrade, Tenaga Nasional Berhad dan lain-lain syarikat swasta telah bergraduasi. Untuk makluman, kebanyakan graduan yang telah tamat pengajian telah dinaikan pangkat ke Sarjan , Inspektor dan ASP mengikuti kekosongan yang ada.

  1. Ijazah Sarjana Muda Penguatkuasaan Undang-undang
  2. Ijazah Sarjana Pengurusan Sumber Manusia
  3. Diploma Pengurusan Keselamatan
  4. Dipoma Penguatkuasaan Undang-undang
  5. Diploma Pengurusan Perniagaan
  6. Diploma Pengurusan Sumber Manusia

Antara kemudahan fasiliti yang terdapat di Saito University College adalah seperti bilik kuliah, perpustakaan, studio, foyer pelajar, makmal komputer, makmal “Crime Scene” dan pelbagai kemudahan untuk keselesaan pelajar.

  • Pengambilan Pelajar Saito University College – Februari 2019 (February 12)
  • Pengambilan Pelajar Saito University College – Mac 2019 (March 6)
  • Pengambilan Pelajar Saito University College – April 2019 (April 8)
  • Pengambilan Pelajar Saito University College – Mei 2019 (May 5)

Untuk maklumat lanjut, korang boleh tengok social media link di bawah ya:

EMAIL – SAITO UNIVERSITY COLLEGE

ADDRESS:

18, Jalan Tengah,
Seksyen 52, PJ New Town,
46200 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia.

COUNSELLING & ADMISSION HOUR:

9am – 6pm (Monday – Friday) 
9am – 5pm (Saturday)

CONTACT NO:

T : +60379547200 F: +60379547211

Loading

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!