Ramadhan 2017 – Day 5

31/05/2017

Menu berbuka puasa hari ke 5. Baru sebut-sebut semalam Nenek dah ajak berbuka kat rumah dengan menu campuran pantai timur dan selatan ekeke. Berkriuk-kriuk perut masa snap gambar-gambar menu berbuka ni. Meriah meja hari ni.

Singgang daging Terengganu.

Sambal sotong berpetai.

Ikan Bawal Stim Lemon.

Ketam masak lemak. Ok kalau Juju baca mesti dia cakap “Kak Hernee dan ketam berpisah tiada”

Terung Goreng Berlada.

Ulam-ulaman.. timun jepun, ulam raja dan pucuk tenggek burung.

Sambal tempoyak ikan bilis dan sambal tempoyak daun kayu.

Alhamdulillah kenyang sampai tersandar . Fuhhh selera betul makan. Lepas habis nasi duk ratah daging, petai, sambal tempoyak dibalut dengan pucuk tenggek burung. Ya ampun sedap gila hehe.

Itu saja menu berbuka kami yang meriah hari ni. Dessert sagu gula melaka makan lambat sikit sebab dah kekenyangan.

Share this nice post:

4 Comments

  • maszull

    01/06/2017 at 9:02 am

    assalamualaikum hernee….pg2 dah tengok menu ni…semlm dah terbabas x sahur…aduh !! singgah sni menahan jer la…

    1. Hernee Nazir

      01/06/2017 at 12:30 pm

      waalaikumussalam mama..hehe beso dugaan..

  • Mar Mansor

    01/06/2017 at 10:39 am

    teringin nak makan singgang daging tu..tak pernah rasa
    JanjiKita

    1. Hernee Nazir

      01/06/2017 at 12:20 pm

      heheh try lah buat sedap..kena dgn ulam n sambal tempoyak tu ya ampun..

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: