‘Hibah Sebelum Rebah’ Caruman Hanya RM30 Sebulan

Info Sharing

‘Hibah Sebelum Rebah’ Caruman Hanya RM30 Sebulan

Hidup ini bukan selalunya cerah. Sekali kala badai melanda. Mungkin akan berlaku kemalangan, kematian, hilang pekerjaan, sakit kritikal mahupun cacat kekal dan hilang upaya.

Apabila berlaku kematian, untuk urusan faraid, keluarga akan kumpul geran-geran rumah, kereta, tanah atau dokumen EPF, akaun bank dan lain lain untuk di istihar terlebih dahulu sebelum boleh ditentukan bahagian yang layak mengikut faraid. Sementara nak tunggu proses selesai, hujung bulan tetap ada komitmen yang perlu diselesaikan.

Disinilah takaful dapat membantu. Hibah adalah aset paling mudah dan cepat dicairkan setelah seseorang meninggal dunia. Proses pembayaran kebiasaannya mengambil masa sekitar 14 hari dari tarikh permohonan.

Hibah yang dinamakan kepada yang tersayang tidak tertakluk pada faraid, tiada kos dan tidak boleh dicabar di Mahkamah. Dah tahu kan pecahan yamg dapat untuk isteri dan anak perempuan?

Hibah juga berfungsi sebagai pelindung aset-aset sedia ada. Jika tuan diistiharkan cacat kekal atau hilang upaya, tuan sendiri akan dapat pampasan tersebut. Boleh la digunakan untuk belanja perubatan, diri, makanan khas, rawatan alternatif, pengangkutan dan lain-lain. Aset dan wang simpanan yang ada tidak perlu dijual.

Hibah memastikan keluarga mempunyai dana kecemasan untuk teruskan kehidupan. Yelah, makan minum, bil air dan elektrik masih kene bayar, begitu juga belanja anak-anak ke sekolah.

Hibah sebagai pelangsai hutang. Antara hutang yang tidak akan mansuh apabila berlaku kematian ialah hutang kad kredit, hutang kenderaan tanpa AutoLife Insurance, atau MLTT rumah yang tidak di cover sepenuhnya.

Hibah adalah aset anak-anak melanjutkan pelajaran pada masa hadapan jika berlaku sesuatu pada ibubapa. Baguskan?

Hibah boleh dimiliki dengan sumbangan bulanan yang mampu milik. Untuk mereka yang tidak merokok caruman hanyalah serendah RM30.

PM atau Whatsapp saya sekarang untuk dapatkan quotation yang sesuai dan berbaloi dengan kemampuan semua!
.
Cepat tekan link whatsapp bawah ni :

http://www.wasap.my/60107875350/HibahSebelumRebah

Membeli TAKAFUL tidak boleh mengubah gaya hidup anda tetapi ia boleh mencegah gaya hidup anda dari berubah.

‘Hibah Sebelum Rebah’ Caruman Hanya RM30 Sebulan

Baca juga: Cosmoderm Perfect Balanced Skin Lab Set

Loading

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!