Buku Teks Digital dari Kementerian Pendidikan Malaysia

Education Info Sharing

Buku Teks Digital dari Kementerian Pendidikan Malaysia | Kementerian Pendidikan Malaysia telah menyediakan buku teks digital kepada murid sekolah dari Tahun 1 hingga ke Tingkatan 5. Terima kasih Kementerian Pendidikan Malaysia yang berusahakan mendigitalkan buku teks bagi kemudahan guru, ibu bapa dan murid-murid dalam menjalankan Sesi Pembelajaran dan Pengajaran di Rumah (PdPR) 2021 di rumah masing-masing.

Ibu ayah juga anak-anak boleh rujuk link di bawah ya. Boleh favouritekan di google bar atau download terus ke laptop atau komputer peribadi di rumah.

Buku Teks Digital Sekolah Rendah

NoTahunPautan Buku (SK, SJKC, SJKT)
1Tahun 1https://book.pandai.org/year1
2Tahun 2https://book.pandai.org/year2
3Tahun 3https://book.pandai.org/year3
4Tahun 4https://book.pandai.org/year4
5Tahun 5https://book.pandai.org/year5
6Tahun 6https://book.pandai.org/year6

Buku Teks Digital Sekolah Menengah

NoTingkatanPautan Buku (SMK)
1Tingkatan 1https://book.pandai.org/form1
2Tingkatan 2https://book.pandai.org/form2
3Tingkatan 3https://book.pandai.org/form3
4Tingkatan 4https://book.pandai.org/form4
5Tingkatan 5https://book.pandai.org/form5
6Peralihanhttps://book.pandai.org/peralihan

CARA MENGAKSES BUKU TEKS ONLINE

Buku Teks Digital Percuma dari Kementerian Pendidikan Malaysia

Bagi memudahkan anak-anak untuk mengakses buku teks online, sebaiknya daftar dulu log in ID masing-masing. Jadi ibu bapa boleh track anak untuk untuk menyelesaikan Kuiz Harian dan juga ujian yang disediakan dalam laman web Pandai.

Anak-anak juga boleh mengakses buku teks online menggunakan aplikasi PANDAI yang boleh dimuat turun melalui Google Play dan App Store. Mudah saja bukan? Bagi anak-anak yang ada kemudahan internet harap dapat digunakan sebaik mungkin, kerana masih ramai lagi kawan-kawan awak di luar sana yang tak dapat nak meneruskan sesi pembelajaran di rumah dek kerana kekangan internet dan peranti seperti telefon bimbit dan komputer.

Semoga usaha guru-guru, ibu bapa dan juga anak-anak diberkati da dipermudahkan untuk mengikuti sesi pembelajaran 2021. Jom sama-sama doa agar dijauhkan dari jangkitan wabak COVID-19 ni. Anak-anak,rajin-rajin belajar ok. Sila berkerjasama pada ibu ayah sepanjang sesi PdPR di rumah. Agar ibu bapa korang tak berwarna hijau mahupun pelangi di kemudian hari hehehe. The struggle is real!

Loading

Related Posts

2 thoughts on “Buku Teks Digital dari Kementerian Pendidikan Malaysia

  1. Canggih dah.. dalam pada dulu nak kekang anak dari gadjet, now dah kena pegang gadjet doploh pat jam kan… apa nak buat…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!