Palmers Cocoa Butter Formula With Vitamin E

Pregnancy Info Pregnancy Journey Products Review

Palmers Cocoa Butter Formula With Vitamin E | Kawan2 (mommies and mommies to be) masa preggy guna krim apa ye untuk elakkan strecth mark pada bahagian perut dan sekitarnya? For me, sekarang menggunakan Palmers Cocoa Butter Formula with vitamin E yang disyorkan oleh Cdot.

So far alhamdulillah masih tak nampak lagi strecth mark kat perut ni. Walaupun kadang2 ada ter’skip’ pakai krim ni hehehe. Masa first time pakai kan, tetiba En. Nazir kata “Bau apa ni??? Macam bau kuih” hahaha. Terus tergelak saya tau. Dia kata bau kuih. Maybe sebab bau cocoa butter ni boleh tahan kuat tu yang macam bau kuih tu. Jangan dia sapu cocoa butter ni kat roti gardenia sudeyyhhh hehe.

 

DSC_5821

Inilah cocoa butter itu. Boleh dipakai 2 kali sehari, tapi kadang2 saya pakai sekali sehari je kadang2 lupa kuang2. Kata orang kalau pakai lagi awal lagi elok. Sebab melembabkan kulit kita jadi masa nak mengembang nanti tak la kulit tu rasa terseksa dan gatal merenyam. Aeh faham ke apa yang saya membebel ni? 🙂

Oh lagi satu pesanan khidmat masyarakat kat herneenazir[dot]com ni, kalau kulit pada perut kita nak meregang, dia akan rasa gatal. Time gatal tu, janganlah garu2 pakai kuku dan jari jemari yang runcing tu ya. Tak elok nanti makin memburukkan rupa paras kulit. Kalau saya rasa gatal kadang2 saya tepuk2 atau pun usap2 je. Kalau nak lagi elok kawan2 ajar guna sikat je. Nanti tak ada la meninggalkan kesan2 calar balar dan comot pada kulit kita. Apa pun jenama yang kawan2 guna, make sure ianya memberikan kesan yang terbaik untuk kulit kita ye.

Kat bawah ni saya ada kopipes dari encik gugel khasiat2 yang ada pada Palmers Cocoa Butter Formula with vitamin E ada juga saya minta encik gugel untuk translatekan hehehe.

SILA BACA JANGAN MALAS! 🙂

Palmers, the makers of an extremely popular brand of cocoa butter, have designed a special formula for the purpose of healing, and reducing the appearance of stretch marks. The company combined the already effective Cocoa Butter formula with a special blend of skin proteins like collagen and elastin in an effort to reduce the appearance of stretch marks. Here is a list of active ingredients, and their actions on the skin.

Cocoa Butter: Is an extremely effective moisturizer that has the ability to penetrate the top layer of skin and moisturize all layers.

Shea Butter: Shea Butter is also an excellent moisturizer, but where Cocoa butter is great for moisturizing severely dry skin, shea butter is extremely beneficial at helping the skin maintain moisture.

Vitamin E: The benefits and healing that comes from using vitamin E are almost endless, Vitamin E is also an amazing antioxidant, and works as a skin regeneration initiator. The combination of the two makes for one powerful skin regeneration tool. Remember regeneration of the skin is necessary to minimize the appearance of the scar/stretch mark.

Soluble Collagen: Collagen is a key component of skin, and is absolutely essential to reducing the appearance of stretch marks. Collagen is what gives skin its suppleness.

Hydrolyzed Elastin: Ealastin is yet another key component of skin and is also needed to reduce the appearance of stretch marks. Elastin is what gives skin its elasticity.

 

GOOGLE TOLONG TRANSLATE PELISSS 😉

 

Palmers, pembuat jenama yang sangat poplar mentega koko, telah merancang formula khusus untuk tujuan penyembuhan, dan mengurangkan munculnya stretch mark. Syarikat gabungan formula Cocoa Butter sudah berkesan dengan khusus perpaduan antara protein kulit seperti kolagen dan elastin dalam usaha untuk mengurangkan munculnya stretch mark. Berikut ini adalah senarai bahan aktif, dan tindakan mereka pada kulit.

Cocoa Butter: Apakah pelembab sangat berkesan yang mempunyai kemampuan untuk menembusi lapisan atas kulit dan melembabkan semua lapisan.

Shea Butter: Shea Butter juga merupakan pelembab yang sangat baik, tetapi di mana mentega koko sangat bagus untuk melembabkan kulit sangat kering, shea butter sangat bermanfaat untuk membantu menjaga kelembaban kulit.

Vitamin E: Manfaat dan penyembuhan yang berasal dari penggunaan vitamin E hampir tak berujung, Vitamin E juga merupakan antioksidan yang luar biasa, dan bekerja sebagai inisiator regenerasi kulit. Kombinasi dari dua membuat untuk satu alat regenerasi kulit yang kuat. Ingat regenerasi kulit diperlukan untuk meminimumkan paparan tanda / bekas luka stretch.

Kolagen Larut: Kolagen adalah komponen kunci dari kulit, dan adalah sangat penting untuk mengurangkan munculnya stretch mark. Kolagen adalah apa yang memberi kekenyalan kulit nya.

Dihidrolisis Elastin: Elastin adalah satu lagi komponen kunci dari kulit dan juga diperlukan untuk mengurangkan munculnya stretch mark. Elastin yang memberikan elastisitas kulit.

SELAMAT MENCUBA YA KAWAN2 🙂

Jom subscribe You Tube Channel Hernee Nazir

Loading

Related Posts

3 thoughts on “Palmers Cocoa Butter Formula With Vitamin E

  1. Hye…sy ad mslah slulit yg agak teruk juga..n sy bru beli lotion strecthmark yg cocoa butter ni…agak2 amek mse lme x utk nmpak perubhan??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!