Misi Mencari Ketam

Ada orang request lauk ketam yellow. Jadi mak dia ni tak sampai hati dengar request tu, lepas breakfast macam biasalah terjah Kg. Baru Pendas cari ketam dan ikan. Terkedek-kedek jalan dengan hero kecil ni. Ikan-ikan segar. Ok Ummi pilih ikan belanak. Sekilo RM12 tapi tak beli sampai sekilo pun. Esok kita masak asam pedas ikan

Continue reading Misi Mencari Ketam

Fresh Seafood Di Kg. Pendas Baru, Gelang Patah

Cerita hari Sabtu, macam biasalah hari bersantai-santai. Pagi lepas sarapan di Warung Poyot, kami terus ke Kg. Baru Pendas cari fresh seafood. Budak-budak tu bila terlepas gini biasalah excited. Mak jalan belakang biar bapaknya yang urus bebudak. Geram tengok ikan-ikan segar. Tapi bila dah sampai sini rambang mata nak beli yang mana satu. Macam biasa,

Continue reading Fresh Seafood Di Kg. Pendas Baru, Gelang Patah

Mencari Ikan2 Segar Di Kg. Baru Pendas

aktiviti biasa di hujung minggu, mencari ikan2 segar dari laut untuk santapan tengahari.lepas breakfast di warung poyot, kami terus ke kg. baru pendas cari ikan.kat sini memang salah satu kawasan tarikan orang2 luar untuk mencari makanan laut yang segar2.banyak penjual2/ nelayan2 yang berniaga depan rumah mereka.biasanya saya terjah je mana2 yang ada seafood yang menarik

Continue reading Mencari Ikan2 Segar Di Kg. Baru Pendas

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: