Menjamu Selera “Asam Pedas Ikan Sembilang” Mommy Ngah Yang Sedap

sebelum balik ke Gelang Patah, mommy ngah jamu kami dengan asam pedas ikan sembilang air tangan dia. macam biasalah asam pedas mommy ngah ilham memang mantop. bukan nak puji melambung adik sendiri, tapi memang hakikatnya pada tekak saya asam pedas dia sama sebiji sebijon rasa asam pedas arwah mak. asam pedas ummi ilham sedap juga, […]

DDHN | Homemade Donut Meal Shakes Gebu, Lembut & Sedap

projek hari sabtu, dari pagi bawa ke petang. fuhhhh. lenguh pinggang mak yong. anak punya pasal ku gagahkan jua    pagi lepas breakfast suruh babah ilham siap2 beli bahan. bahan nak masak untuk lunch. bahan nak buat “kuih ibu” aka donut. dan juga bahan2 nak buat “homemade playdough” untuk ilham. lepas pergi kedai babah pergi […]

#bentoilhamsyahmi | Spaghetti Meatball Bolognese Untuk Contest “Bekal Kasih Sayang Ibu”

ingat tak, dalam bulan Mei yang lepas, ummi ilham ada join Contest “Bekal Kasih Sayang Ibu” – Kelab Cinta Ketuhar Buttercup haaaa..lama kan peram entry ni. dengan harapan dapat jadi jeruk mangga asam boi hahaha. sekarang baru nak cerita. kisahnya ummi pun nak le berpasta. saja2 join. sebab saya tahu ramai lagi ibu2 berbakat yang […]

DDHN | Sayur Chap Chai Cincai Boncai :p

saja je nak tayang lauk “sayur chap chai cincai boncai” ni. oleh kerana kena mengurangkan sukatan nasi. makan ummi kena la makan sayur secara berlebihan. amikkkk. hari ahad semangkuk masak sayur. sayur chap chai cincai boncai ummi ilham style 😉 bahan2: sawi bak choy carrot cendawan tiram baby corn celery kobis bunga lada sulah tepung […]

Potato Fritters Konon.. Sudahnya Jadi Jemput2 Ikan Bilis BerPotato :p

lepas lunch semalam cakap dengan babah petang nanti kita makan potato fritters. babah senyum2. boleh je kata dia. yang penting rangup. senyum2 dia tu ada makna. maknanya dia sindir saya. kot2 potato fritters tak muncul sebab tertidur. haisyhhhh tercabar mak. maka pukul 5 turun ke dapur sediakan bahan2. follow resepi kak azlita masam manis. beriya […]

Menu Hari Raya Aidiladha Kami :)

hari raya aidiladha of course turn ummi beraya dengan family.. gilir2 kan.. lagi pun babah ilham kerja.. kami beraya kat rumah sendiri la.. berkumpul anak beranak.. menu simple2 jek..   nasi impit..     burasak.. mama cu yang beli konon berangan dia buat.. cesss.. menu tradisi orang bugis.. tapi tak dapat nak lawan dengan asam […]