Menu of The Day 121117

12/11/2017

Menu kami di hari minggu. Simple je tapi menyelerakan ehhhh.. hahaha. Tapi Ummi makan sikit je nasi dengan mengurangkan karbohidrat dari nasi ekekeke.

Menu paling special hahaha. Dah lama tak makan berongan. Korang kenal berongan tak? Memang favourite ni sejak kecil. Arwah mak suka cari berongan kat laut hehe. Ummi beli RM12 dari kawan. Hari ni masak sikit buat sambal separuh lagi nak buat rendang kalau terlebih rajin.

Menu lain, asam pedas ayam. Habiskan stok pes asam pedas Mak Ijan Resources hehe. Nak kena restock lagi ni ramai yang nak kirim hehe.

Lauk ketiga, sayur sawi goreng je. Masak tak banyak sebab Ummi je yang beriya makan sayur.

Menu yang terakhir, ikan cencaru bakar cicah kicap potong cili padi bawang dan perah lemon. Ya lemon sebab limau kasturi tak ada stok kat rumah hahaha. Janji masamnya sama ekeke. Itu je lah lauk kami. Petang ronda-ronda AEON Bukit Indah teman Babah cari barang. Ok nak tidur, esok dah kerja uhuk.

Share this nice post:

4 Comments

  • maszull

    13/11/2017 at 11:46 am

    assalamualaikum hernee…menu istimewa hujung minggu utk keluarga kan…

  • Hernee Nazir

    25/01/2018 at 1:46 am

    waalaikumussalam ma.. aah istimewa la juga hehehe

  • kisahsidairy

    26/01/2018 at 1:05 pm

    tak pernah makan berongan..agak² sedap dia macam siput sedut ke tidak

    1. Hernee Nazir

      26/01/2018 at 1:21 pm

      Sama sedap beb..hehehe

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: