Ayam & Sotong King Sedap Di Senggarang Batu Pahat

Foods Review

Balik cuti raya hari tu, kami mencuba ayam dan sotong king gunting yang dijual oleh Pak Teh dan Mak Teh The Ilhams. Dekat area rumah kami ada je orang jual sotong king ni tapi tk berminat pulak nak beli hehehe.

Ayam & Sotong King.. taste it, u luv it! hehehe. Lokasi gerai Pak Teh ni dipersimpangan kedai di kawasan Pekan Senggarang, Batu Pahat. Korang orang Senggarang atau lalu Pekan Senggarang boleh la mencuba ayam dan sotong king ni.

HARGA JUALAN:

Ayam – RM7
Sotong King – RM9

Ada dua pilihan perasa, sama ada original atau spicy. Bagi Ummi dua-dua pun sedap. Ayamnya pula bebas dari kulit dan lemak ayam.

Yang ni sotong king original. Bagi anak-anak yang tak tahan pedas bolehlah makan yang original. Sedap krup krap kunyah tepungnya yang rangup dan cukup rasa.

Yang ni sotong king spicy. Tak lah berapi sangat sedang-sedang je spicynya. Ummi lebih suka yang spicy makan masa panas-panas. Ehhh sambil taip ni pun meleleh air liur terbayang sotong king.  Tak sabar balik kampung nanti nak beli lagi hehe. Ummi memang penggemar sotong tu yang duk membeli sotong je. Serious sedap tau korang. Tak percaya silalah beli.

Orang Senggarang kalau bingung-bingung tak tahu nak kunyah apa petang-petang ke malam ke, boleh la ke gerai Pak Teh ni ya. Dijamin puas hati.

Related Posts

4 thoughts on “Ayam & Sotong King Sedap Di Senggarang Batu Pahat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!