Products Review

Wireless Bluetooth Keyboard With PU Leather Case Cover Stand

Memperkenalkan kawan baru Ummi, pembantu Ummi untuk update blog hehehe. Akhirnya sampai juga sebelum cuti setelah 2 minggu menanti. Wireless Buetooth Keyboard with PU Leather. Macam tahu-tahu je wireless USB adapter kat rumah tu nak rosak kan hehe. Nampaknya laju sikitlah Ummi nak menaip entri lepas ni hehe. Kekadang ada masa malas nak on PC. Tu yang mencari alternatif lain…

Read More

Dari Dapur Hernee Nazir

Menu of The Day – 300617

Hari ni awal-awal pagi Ummi dah siap masak. Dapur Ummi dah aktif semula. Malam tadi kami sampai ke rumah dari kampung. Masak apa je yang ada dalam fridge tu hehe. Maka terhasillah sambal goreng jawa, gulai lemak ayam, ayam goreng dan seketul ikan siakap goreng. Pasrah je la ayam tu yang tinggal cuma isi-isi tebal yang Ummi tak berapa gemar…

Read More

Words of Wisdom

Words of Wisdom 118

Sisters, the sun doesn’t lose its beauty when it’s covered by the clouds. The same way your beauty doesn’t fade when you’re wearing a hijab. p/s let us remind each other..

Dari Dapur Hernee Nazir

DDHN – Menu Hari Raya 2017

Ini antara menu yang sempat Ummi masak untuk juadah di pagi 1 Syawal. Bila turn beraya kat rumah sendiri ni memang kena gigih la masak lauk pauk sesorang. Nak harapkan bodyguard tolong masak takut meraung pagi raya tak dapat makan hahaha. Jom kita zoom in satu per satu. Nasi impit. Sejak arwah Mak tak ada memang tak ada lah bayang…

Read More

My Hero Syurga - Ilham Syakir

Assalamualaikum.. Muhammad Ilham Syakir (27 Jun 2013 – 27 Jun 2017)

Assalamualaikum Muhammad Ilham Syakir..  Babah, Ummi, Abang Ilham dan Adik Syamil datang ni. Nak jengah Syakir. Hari ni genap 4 tahun Syakir tidur kat sini. Kami sentiasa ingat Syakir, tak pernah lupa. Lagi-lagi Ummi, tak mungkin Ummi lupakan saat-saat mengandungkan Syakir selama 7 bulan dalam perut Ummi. Syakir tak pernah susahkan Ummi sepanjang mengandung. Baik betul anak syurga Ummi yang…

Read More