The Ilhams di Tasik Bukit Layang-layang

22/05/2017

Inilah adalah gambar semasa Potluck JDT Blogger. Tengah Ummi nak menyuap anak-anak makan, tetiba Syamil tak nak makan. Abang je yang makan sorang. Dia merengek nak air. Ummi bagi air dia tak nak. Dia nak air sambik tunjuk ke tasik.

P_20170520_130459_vHDR_On

Haaa tu ha dia tunjuk situ. Nangis beriya nak pergi tasik.

P_20170520_130544_vHDR_On

Stop dulu kat sini sebab azan zuhur. Dia sambung nangis sedih sangat Ummi tak bagi pergi tasik.

P_20170520_130748_vHDR_On

P_20170520_130759_vHDR_On

Abang pun dah tak sabar nak  main kat playground.  

P_20170520_130923_vHDR_On

P_20170520_130947_vHDR_On

Diorang memang tak pernah sampai sini. Suka ni ha lepas dapat ke tasik. 

P_20170520_131055_BF

Ummi yang menahan lapar. 

P_20170520_131144_vHDR_On

Inilah budaknya. Menangis macam kena pukul. Selalu dia yang paling relax..cool kalau ikut Ummi kemana-mana. Tapi hari tu dia yang merengek bagai.

P_20170520_131158_vHDR_On

Bila Ummi layan adik jat tepi tasik, si Abang pukak merajuk kata Ummi tak bagi dia main lat playground. 

P_20170520_131205_vHDR_On

Adik sibuk nak cari ikan kat tasik ni.

P_20170520_131220_vHDR_On

Tak lama pun kat sini. Bila Ummi ajak balik semula ke gazebo dia sambung nangis semula. Nasiblah Atok Zull baik hati tolong layankan diorang. Dapatlah Ummi isi perut kejap. Sebenarnya ada cerita misteri nusantara sikit hari tu. Tapi biarlah Auntie Nona atau Auntie Juju yang cerita kat blog dorang hehehe. Ummi is seram.

Share this nice post:

4 Comments

  • kisahsidairy

    22/05/2017 at 1:42 pm

    kemain dia menangis kan..macam kena cubit je kan..emm…

  • maszull

    22/05/2017 at 3:59 pm

    assalamualaikum hernee…menangis sakan syamil hari tu kn…nasib baik the Ilhams nak ikut dgn atok zull…boleh juga atok zull layan pi tasik n main playground…dptlah ummi layan mkn asam pedas dgn feelnya tanpa gangguan …

  • UYUL ROSLI

    25/05/2017 at 1:28 pm

    nak air nak air nak air, kemahin, ingat dia haus, rupanya nak pergi tasikkk ek.

    1. Hernee Nazir

      31/05/2017 at 10:30 am

      hahaha tu la pasal..

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: