31 Days Challenge by JDT Blogger – Day 16

Blogging Challenge

salam jumaat.

hari ke 16.. cabaran hari ni kacang jek hehehe. kacang2 pun lambat juga keluar. rehat tadi kekonon nak update. sekali dah siap edit gambar makcik tertidur kat meja office. sedar2 dah 2.15pm hahaha.

ok nama tu memang seketul je 6 huruf “HERNEE”. gaya nama ada ciri2 dari seberang hahaha. nama samaran..timang2an..manja2an.. tak banyak pun..

1) ALONG / KAK LONG – nama ni sebenarnya family je yang panggil. maklumlah anak sulong. ayah memang panggil Along. mak, adik2, sedara mara panggil Kak Long. Merebak panggilan ni sampai ke seluruh pelusuk kampung hahaha kecil besar tua muda panggil Kak Long. Sampailah ke office, boss pun panggil Kak Long. Kawan2 sekolah rendah pun ada yang panggil Kak Long.

2) CHE’ LONG – oleh kerana masa sekolah menengah ramai sangat anak sulong yang dipanggil Along dan Kak Long dalam kelompok kawan2 baik, jadi diorang tambah depan nama Che’ depan nama Long tu. Jadi kawan2 rapat saya sekolah memang panggil saya Che’ Long.

3) HERNEE/ HER/ NEE – zaman U dan kerja kawan2 panggil Hernee je. Nee ke gitu la. alah nama saya kontot je senang sebelum. nak nampak effect mat saleh “HER” tu sebutlah her (english) hahaha. ada sorang kakak PTP ni memang panggil saya Her dari start kami kenal.kerja di PTP hehehe. apa2 je janji jangan panggil saya monkey sudah hehehe.

itu je kot rasanya nama2 samaran saya. eh terbaru ada kawan U bagi saya nama baru.. Ann kata dia.. maybe bunyinya N hahaha. suka hati je si Khairul Bariah aka OoOii tu. OoOii kalau ko terbaca entry ni sila komen hehehe.

oklah, siap sudah entry day 16. jangan lupa teruskan menyokong #jdtblogger #31dayschallengebyjdtblogger

Related Posts

5 thoughts on “31 Days Challenge by JDT Blogger – Day 16

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!