Miracles Do Happen ;)

From The Bottom Of My Heart Rambling

miracles do happen


[sharing status facebook saya pada 14 December 2016]

Kisah ringkas yang ingin saya kongsikan bukanlah untuk menunjuk bagus jauh sekali nak bermegah2.. saya pendosa yang masih mengejar pahala ke syurga..

Saya nak kongsi dengan kawan2.. kalau ada kekuatan, kesempatan, kelebihan bantulah mereka2 yang memerlukan.. tak rugi serius tak rugi.. malah bertambah2 nikmat lain Allah bagi..

Hari ni mungkin hidup kita senang lenang cukup makan pakai.. esok lusa Allah saja yang tahu..

Pernah terjadi, dalam wallet saya cuma ada RM50.. tiba2 ada yang mohon diwakafkan kitab ke sebuah madrasah.. saya berbelah bagi juga nak memberi atau tidak.. nak makan nanti duit cash tak ada.. saya nekad bagi apa saja yang ada dalam wallet.. nanti pandai2lah saya withdraw di ATM.. saya tahu ini mesti ujian untuk saya.. mungkin RM50 saya beri Allah balas dengan RM5000 pula.. ayat nak sedapkan hati sendiri..

petang tu saya dapat berderet2 PM/whatsapp dari kawan2.. berebut2 mereka nak menyumbang untuk #ProjekBeg Sekolah.. seharian tu saya terima lebih kurang RM700 sumbangan.. Allahu Akbar.. sejuk kaki tangan rasanya.. tiba2 masuk pula order shaklee dari orang yang tak dijangka selama ni memang tak pernah bertanya pada saya tentang kebaikan produk.. memang saya rasa nak nangis.. sedih sayu.. Allah bantu saya si pendosa ni dengan cara ini..

Nampak tak keajaibanNya.. bila menolong jangan sekali mengharapkan balasan.. biarkan Allah yang aturkan segalanya.. again.. post ini untuk perkongsian bersama.. mungkin akan datang saya sendiri terlupa.. bacalah dengan berlapang dada.. niat saya cuma ingat mengingati sesama kita..

#tsunamishaklee
#shakleeeffect
#liveamazing
#9Gemilang

Related Posts

2 thoughts on “Miracles Do Happen ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!