Thomas Town ‘Mini & Mighty’ Malaysia Tour at Puteri Harbour!

Advertorial Blogger Events

 

Peluang terakhir untuk menyaksikan Thomas & Friends™ “Mini & Mighty” Malaysia Tour di Puteri Harbour, Johor!

Jelajah Seluruh Negara menuju ke Johor bersama 70 enjin MINIS untuk pameran terakhir di Malaysia

Johor, 25 November 2016 – Thomas Town, Puteri Harbour, dengan kerjasama Mattel Asia Tenggara mempersembahkan siri terakhir Thomas & Friends™ Mini & Mighty Malaysia Tour 2016 di Johor! Bermula dari 25 November hingga 7 Januari, orang ramai berpeluang mengunjungi Thomas Town dan mengalami sendiri keriangan yang menakjubkan dan tidak dapat dilupakan hanyadi Thomas Town, Puteri Harbour.

Dilancarkan pada bulan April, Jelajah seluruh negara ini telah bermula di Petaling Jaya sebelum ke di Melaka dan di Pulau Pinang. Jelajah ini akan berakhir di Thomas Town, Puteri Harbour dan akan berada di situ untuk tempoh tujuh minggu! Jelajah ini turut menampilkan pameran istimewa Enjin MINIS Thomas & Friends setinggi satu meter dan memberi peluang kepada para peminat cilik untuk melihat sendiri enjin kegemaran mereka sekaligus memperoleh pengalaman menakjubkan di Thomas Town, Puteri Harbour!

“Tahun ini sangat mengujakan buat kami di Thomas Town, Puteri Harbour – ini merupakan kali pertama kami mengadakan jelajah sehebat ini berserta 70 Enjin MINIS yang dihasilkan secara eksklusif untuk jelajah ini oleh rakan niaga kami, Mattel Asia Tenggara,” kata Fahruddin Najumudeen, Pengurus Besar Thomas Town, Puteri Harbour. “Kami telah menceriakan peminat-peminat dari segenap lapisan umur sepanjang Jelajah ini, jadi apabila pameran ini diadakan di Thomas Town sendiri, sudah tentu para pengunjung di sini juga berpeluang untuk turut merasai pengalaman sekali seumur hidup ini.”

Pameran 70 enjin MINIS Thomas & Friends menjanjikan keseronokan berganda kepada para peminatnya – dihasilkan berdasarkan siri televisyen popular Thomas & Friends, antara 70 enjin MINIS tersebut termasuklah watak-watak utama seperti Thomas, Percy, James dan Gordon. Selain itu, terdapat juga pameran enjin MINIS dengan tema menarik termasuk Dino, Wira, Spooky, Racers, Neon, Robo, Chillin’ dan Metallic.

Tarikan istimewa lain yang menanti penghujung di hentian terakhir jelajah ini termasuklah Sodor Island Maze Challenge dan Thomas Town Trivia Game yang boleh disertai oleh seisi keluarga sebelum memasuki taman tema. Bukan itu sahaja, pengunjung cilik juga boleh berseronok di Thomas Bouncy Castle apabila mereka membeli dua atau lebih tiket taman tema atau gabungan pembelian minimum sebanyak RM200 di mana-mana gedung atau hotel di Puteri Harbour.

Selain berhibur dengan aktiviti-aktiviti yang disediakan, pengunjung akan disajikan dengan pelbagai pilihan barangan Thomas & Friends yang boleh dibeli untuk dijadikan kenangan di samping menambah koleksi enjin tangki kesayangan mereka.

Kepada penghujung taman tema, aktiviti-aktiviti istimewa sepertiStory Telling Sessions, Thomas Town Track Challenge dan juga persembahan ‘Sodor Surprise’ yang dilancarkan baru-baru ini menanti pengunjung.Dalam persembahan ini, pengunjung kanak-kanak boleh ‘membantu’ Driver Sam merancang parti kejutan untuk Thomas, sambil berhibur dengan lagu-lagu yang menyeronokkan!

“Mini & Mighty Malaysia Tour memberi penghargaan kepada salah satu koleksi paling popular dan paling disayangi di seluruh dunia, dan pameran MINIS yang diadakan di Thomas Town untuk mengakhiri siri jelajah ini semestinya memberi erti yang sangat bermakna,” kata Fong Jia-Li, Pengurus Pemasaran untuk Kategori Bayi dan Prasekolah Mattel Asia Tenggara. “Watak-watak kesayangan ramai ini telah mendidik dan menghiburkan kanak-kanak sejak bertahun-tahun lamanya. Melalui mereka, kanak-kanak dapat belajar sambil bermain – hal ini sememangnya adalah keutamaan kami. Justeru, Mattel berbangga dapat bekerjasama dalam siri Jelajah ini.”

Para keluarga yang sedang merancang percutian sempena cuti sekolah kini boleh menikmati promosi istimewa sebanyak 20 peratus diskaun untuk Pas All Park dengan menunjukkan risalah promosi di Kaunter Tiket Taman Tema Puteri Harbour.

Sebagai tambahan kepada kesemua aktivti di Thomas Town, Puteri Harbour, para pengunjung juga boleh menikmati lebih banyak aktiviti cuti sekolah hujung tahun menerusi program Celebrate Family Fun Time @ Puteri Harbour bermula dari 26 November hingga 1 Januari 2017! Antara aktiviti-aktiviti menarik yang akan diadakan ialah Snow Fall @ Centre Court dan bazar jalanan Christmas Port of Call pada setiap hujung minggu. Terdapat juga Bengkel untuk Kraftangan Krismas, origami dan seni pasir dan juga penampilan istimewa Santa Claus dan Santarina pada Malam Krismas dan Hari Krismas!*.

Thomas Town terletak di Puteri Harbour, sebuah pembangunan tepi pantai berintegrasi keluarga yang lengkap dengan pemandangan laut, marina, hotel dan pusat beli belah serta restoran yang dapat memenuhi cita rasa setiap pengunjungnya. Sebuah destinasi hebat untuk golongan muda dan tua; di sini juga terletaknya Puteri Harbour Indoor Theme Park dengan keluasan empat tingkat yang menempatkan Thomas Town, sebuah taman tema untuk para keluarga menaiki permainan-permainan (rides), menyertai aktiviti dan menonton persembahan. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Thomas Town, Puteri Harbour dan Mini & Mighty Malaysia Tour 2016, sila layari www.puteriharbour.com/play/thomas-town

thomas town 1

Photo 1: Kick-off of the Thomas Town Mini & Mighty Malaysia Tour at Thomas Town, Puteri Harbour: (2nd from left) Fahruddin Najumudeen, General Manager of Thomas Town with beloved Thomas Town characters Sir Topham Hatt, Rusty & Dusty

thomas mini & mighty tour

Photo 2: Fahruddin Najumudeen, General Manager of Thomas Town welcomes Thomas & Friends MINIS Engines to the ‘home’ of Thomas & Friends in Malaysia – Thomas Town

sodor surprise

Photo 3: A preview of recently-launched performance ‘Sodor Surprise’ at Thomas Town during the launch of the ‘Mini & Mighty’ Tour

*************

ABOUT THOMAS TOWN

Thomas & Friends has been making tracks to great destinations for over 70 years, and now the No. 1 blue engine and his friends are in Puteri Harbour, Iskandar Puteri!  

Thomas Town, Puteri Harbour, Iskandar Puteri is a family-centric indoor themed attraction, offering fun-filled rides and engaging activities that give families a chance to get up close and personal with Thomas and all his friends. Thomas the No. 1 little blue engine and his friends invite children to enter a world of interactive fun and imagination, where Thomas and all his friends come to life in the forms of multiple rides!

On top of that, young fans get to exclusively meet some other special characters such as Bob the Builder, Barney, Angelina Ballerina, and Pingu, who will be waiting to play, sing and dance with them after their experience with Thomas and his friends. It’s plenty of fun waiting for kids and parents at Thomas Town today!

LOCATION

THOMAS TOWN is located strategically in Puteri Harbour, Iskandar Puteri, Johor, which is just a 20-minute drive from the Malaysia-Singapore Second Link, 25 minutes away from the Senai International Airport and only 10 minutes away from LEGOLAND® Malaysia Resort. Puteri Harbour is also accessible from Indonesia via a 90-minute ferry ride from Tanjung Balai and 2-hour ferry ride from Batam.

Operating Hours: Daily from 10.00am to 6.00pm*

Address:
THOMAS TOWN
Persiaran Puteri Selatan, Puteri Harbour
79000 Iskandar Puteri
Johor Darul Takzim
Malaysia.

To purchase tickets, visit www.puteriharbour.com/play/thomas-town/

Thomas Town, Puteri Harbour presents ‘Mini & Mighty’ Malaysia Tour
Thomas Town, Puteri Harbour, 25 November 2016 to 7 January 2017

THOMAS TOWN, PUTERI HARBOUR PROMOTIONS

*Receive 20% off on normal-priced All-Park Passes when you present the promotional leaflet at Puteri Harbour Attractions Ticketing Counter; valid for maximum purchase of four tickets per leaflet; for walk-in visitors only; not applicable with other offers, promotions or discounts

Special promotion to the Thomas Town Mini & Mighty Malaysia Tour 2016 visitors
*Buy one All-Park Pass and get the second ticket for free on your next visit to Thomas Town Puteri Harbour

*Terms and conditions apply

*Enter the Thomas Town online photo competition – take a picture with Thomas & Friends figurines and at least one MINIS engine; ‘like’ the Thomas Town, Puteri Harbour and Puteri Harbour Facebook pages; and upload the picture on Facebook with a creative caption; use the hashtags #ThomasMinis and #PuteriHarbour and tag Thomas Town, Puteri Harbour and Puteri Harbour Facebook pages for a chance to win an All-Park Pass and Thomas & Friends merchandise

*Terms and conditions apply

SCHEDULED ACTIVITIES – THOMAS TOWN

LAUNCH DAY ACTIVITIES, 25 NOVEMBER, FRIDAY

12.15pm Thomas Town Story Telling Session
1.15pm Thomas Town Track Challenge
3.15pm Thomas Town Track Challenge (Children & Adults)

SATURDAYS, SUNDAYS & PUBLIC HOLIDAYS

12.00pm Thomas Town Track Challenge
1.45pm Thomas Town Story Telling Session
3.15pm Thomas Town Track Challenge (Children & Adults)
4.45pm Thomas Town Story Telling Session

WEEKDAYS (MONDAY-FRIDAY)

12.00pm Thomas Town Track Challenge
4.45pm Thomas Town Track Challenge

SCHEDULED ACTIVITIES – PUTERI HARBOUR EVENT AREA

LAUNCH DAY ACTIVITIES, 25 NOVEMBER, FRIDAY

12.00pm Thomas Town Trivia
1.30pm Sodor Island Maze Challenge
3.00pm Thomas Town Trivia
3.30pm Sodor Island Maze Challenge
6.00pm Thomas Town Trivia

SCHEDULED ACTIVITIES – PUTERI HARBOUR RETAIL AREA

SATURDAYS, SUNDAYS AND PUBLIC HOLIDAYS

12.00pm Thomas Town Trivia
1.30pm Sodor Island Maze Challenge
3.00pm Thomas Town Trivia
3.30pm Sodor Island Maze Challenge
4.30pm Thomas Town Trivia

THOMAS BOUNCY CASTLE

10.00am – 11.30pm
12.00 noon – 1.00pm
2.00pm – 3.00pm
3.30pm – 4.30pm
5.00pm – 6.00pm
7.00pm – 8.00pm

for more info: www.puteriharbour.com/play/thomas-town

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!