Hari Raya Aidiladha 2016

26/09/2016

20160912_112138

cerita hari raya aidiadha kami untuk tahun ini.
ecehhhh.. abang ilham nak bergambar dengan kambing katanya.
pengalaman pertama untuk adik syamil tengok aktiviti qurban secara live.
abang ilham sebelum2 ni babah pernah bawa tengok tapi jakun tetap ada hahaha.

20160912_112302

ummi bawa adik ronda2 tengok kambing dan lembu sekali.
program qurban KRT desa paya mengkuang.
ada 3 ekor lembu dan 2 ekor kambing untuk diqurbankan.

20160912_112428

muka budak jakun tengok qurban hahaha.

20160912_112801

bila dia tengok ramai sangat orang.. tak nak pulak jalan sendiri.
terus datang bad mood dia.

20160912_113216

abang ilham antara perasaan excited dan juga perasan takut. hahaha.

20160912_113313

makin ramai berkumpul nak tengok lembu pertama diqurbankan.

20160912_114246

ilham ternganga tengok lembu dah berlumur darah.

20160912_113455

bertukar pendukung hahaha.
kebetulan keluarga pok teh ada beraya kat rumah ayah.
pagi2 dorang datang ke rumah kami makan2.
join sekali tengok program qurban.

20160912_113540

jauh menung pok teh hehehe.

20160912_115614

20160912_115715

meriah semua nak tengok acara sembelihan.

20160912_115732

apalah yang tok ayah borakkan tu hahaha.
ilham tu tengah kepelikan tengok kambing dah siap disembelih.

20160912_115935

20160912_120034

20160912_120042

20160912_120047

20160912_120710

20160912_120715

bila buat kerja secara gotong royong, sekejap jek siap.
tahu2 dah melapah daging lembu dan kambing.

20160912_120758

ehhhh.. ehhhh sempat lagi posing hehehe.

20160912_121120

20160912_121452

yang dah siap dilapah dikumpul untuk proses pembahagian.
ada team lain pula yang bertugas untuk mengagih.
masa ni anak2 dah mula merengek.
ilham dah cuak buat alasan nak buang air besar.
syamil pun dah ngek2.. maka baliklah kami 3 beranak.
lepas ilham lepas hajat dia datang semula ikut babah.

20160912_163600

budak kecil ni walaupun rasa rimas pakai kurta ke kurti ni entah, tapi bertahan sampai ke petang.
siap manjat2 lagi ha suka hati sia je.

20160912_152748

ini menu kami yang simple.
nasi impit nenek rebuskan, lauk pauk ummi yang masak.
alah masak simple jek. dua lauk je pemalas gila kan.
ayam masak merah dan lodeh.
malas betul nak masak rendang daging.
sebab memikirkan nanti dapat lagi daging qurban hehehe.
alasan banyak sangat kan.

oklah itu je cerita raya kami.
memang raya kat rumah sendiri je tak balik kampung hehehe.
nak buat entry raya pun makan berminggu2.
hmmmmmm.. Smile with tongue out

Share this nice post:

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prev Post Next Post
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: