• DDHN | Mee Bandung Muar

    30/06/2016

    menu berbuka puasa hari ke 10, mee bandung muar yang dimasak oleh orang gelang patah,sebenarnya ni kira menu mengelat sebab guna rempah mee bandung yang dibeli dari kawan PTP.rempah original mee bandung muar warisan mak tok. saya cuma perlu menyediakan mee kuning yang dicelur, aksesori lain daging, udang, bawang goreng dan telur.ada tambahan.. babah nak…

    Read more
  • DDHN | Resepi Ayam Percik Kelantan

    29/06/2016

    ini dia ayam percik kelantan buatan orang johor ekekeke.gigih buat ayam percik hoi. semata2 nak mencukupkan aksesori nasi kerabu.alhamdulillah sedap dan boleh buat lagi haha. ini kuahnya.kiranya hari tu banyak bahan menggunakan santan.nasib baik beli santan lebih hehehe. jom tengok resepi ayam percik kelantan. Ayam Percik KelantanOleh: Azie Kitchen Bahan Perap: 5 ulas bawang merah…

    Read more
  • DDHN | Resepi Nasi Kerabu

    29/06/2016

    alhamdulillah tercapai juga cita2 yang sekian lama nak masak nasi kerabu menggunakan bunga telang. hehehe.minggu sebelum masak tu, saja2 cuba nasib post kat fb kot2 ada kawan2 yang ada tanam bunga telang.tup2 kak gee geng susu ibu jb bagitau rumah dia ada. tengah elok je berbunga meriah.alhamdulillah rezeki kan. kak gee dah bagi green light…

    Read more
  • The Journey To Hong Kong & Zhuhai | Day 3–Part 2

    21/06/2016

    hamboiiii puasa 2015 dah bertemu puasa 2016. maknanya ambil masa dekat setahun nak habiskan cerita ke hong kong & zhuhai. apa nak jadilah mood blogging ummi ilham ni kan. hehe kira ni nak buat ujian memori lah ingat balik pengalaman manis berpuasa di china. jom baca last episode.. dah lepas ni tak ada cerita dah..…

    Read more
  • DDHN | Popia Sayur Cicah Homemade Sos Cili Thai

    21/06/2016

    sambungan menu hari ke 7, popia sayur cicah homemade sos cili thai.popia sayur ummi ilhams ni ala kadar jek.janji lepas rasa teringin tu kan.kalau bulan puasa mesti nak makan popia.kenapa ek? hahaha.bahan2 memang dah standby awal.nak menjimatkan masa, balik kerja terus ke dapur. bahan2: kulit popia seplastik – tapi guna 15 keping je kahkahkahtauge carrot…

    Read more
1 2 3
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: