“Kalau Ummi Mati”

IMG-20150429-WA0128

dialog bersama abang ilham lepas baca kejadian kemalangan maut pajero sport dan myvi yang menyayat hati awal bulan lepas.

”abang.. kalau ummi mati abang jaga babah dan adik syamil baik2 tau” sambil ummi buat muka sedih.

”alaaa ummi.. ummi jangan la mati”

”semua orang akan mati.. ilham pun nanti akan mati.. cuma tak tahu je bila”

”saya tak nak mati.. saya nak ngan ummi je”

”mana boleh.. kalau ummi mati dulu macamana?”

”ummi janganlah mati.. ummi budak baikkan..” dengan gaya memujuk ummi jangan mati.

tengah fefeeling sentap tetiba nak gelak pulak dengan statement abang ilham ni.

”ummi budak baik” kata dia.

habis di kopipes ayat ummi selalu tujukan kat dia.

dia selalu juga tanya ummi.

”mi.. adik syamil ni Allah bagi eh?”

”ye Allah bagi.. abang kena jaga baik2 takmo dengki adik.. sayang adik”

”mi.. adik syakir Allah jaga eh?”

”ye.. adk syakir Allah jaga.. dia dah jadi ahli syurga”

nampak gayanya dia ingat apa pesan ummi jawapan ummi bila sentuh bab adik2 dia. alhamdulillah.

alahai ilham.. babah, ilham, adik syamil tu semuanya pinjaman sementara untuk ummi. bila2 masa pun Allah boleh tarik balik. mati itu pasti. selagi ktia ada masa bersama insya Allah kita gunakan sebaik mungkin. ummi mungkin belum mampu jadi ibu yang terbaik untuk anak2 ummi. tapi ummi akan berusaha jadi yang terbaik. sentap pulak ummi bila ingat muka anak2. sebelum mak neng melayan perasaan lebih jauh, baik stop dulu hehehe.

Hernee Nazir

Full-time Working Mom | Blogger | Breastfeeding Peer Counselor | Shaklee Independent Distributor ♥ Product Review ♥ Food Review ♥ Media/ Events ♥ Advertorial ♥ Sponsorship email to: hernee.nazir@gmail.com whatsapp: 014-6106331

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: