Petua,  Tips,  Tips Di dapur

Tips Di Dapur | Cara Mengelakkan Kuning Kunyit Melekat Pada Jari

hari ni nak share tips di dapur.

cara mengelakkan kuning kunyit melekat pada jari.

ni tips dari arwah mak saya yang saya kira memang boleh diguna pakai.

tak pasti mak2 uolls pernah pesan benda yang sama atau tak.

saya pun bukan terer sangat kat dapur.

tapi cubalah ambil tahu tips berguna.

20141108_104532

apa arwah mak saya pesan?

pesan dia, kalau nak kupas, bawang, hali kunyit segala tu.

mulakan dengan kunyit dulu.

lepas tu barulah kupas kulit halia, bawang besar dan bawang putih.

tujuan untuk mengelakkan dan mengurangkan kuning kunyit tu melekat kat jari jemari kita.

kuningnya tu konfem akan melekat pada halia ke, bawang merah/besar ke, tak pun bawang putih.

memang kadang2 ada juga tertinggal sikit2 kat jari.

tapi bila ikut cara gini ada kurang sikitlah kan.

tak payah le susah2 nak menyental jari tu hehe.

cubalah mana tahu berkesan 🙂

lagi tips di dapur:

 

 

Share this nice post:

Comments

comments

Full-time Working Mom | Blogger | Breastfeeding Peer Counselor | Shaklee Independent Distributor ♥ Product Review ♥ Food Review ♥ Media/ Events ♥ Advertorial ♥ Sponsorship email to: hernee.nazir@gmail.com whatsapp: 014-6106331

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: