• Bento,  Bento Ilham Syahmi,  Bento Kasih Sayang,  Bento Ummi Ilham,  Kelab Bekal/ Bento Malaysia

    #bentoilhamsyahmi | Bento 5, 7, 8, 20-22 May 2014

    banyak terskip bento2 ilham ni.. hamaappppp ilham.. hari2 rekues memacam nasi.. selera membuak2 sekarang ni.. malam sampai 3 4 kali minta makan.. layan je la selagi dia nak makan..   ok jom tengok bento simple ilham..   #bentoilhamsyahmi 5 May 2014 nasi rabbit + tomyam ayam   #bentoilhamsyahmi 7 May 2014 nasi dolphin + sayur campur bersotong + sup kosong sambal sotong tu menu babah di rumah..   #bentoilhamsyahmi 8 May 2014 nasi dolphin & nasi apa entah tu + sup ayam untuk si manja ummi yang demam..   #bentoilhamsyahmi 20 May 2014 nasi rabbit + sup ayam   #bentoilhamsyahmi 21 May 2014 kue tiaw goreng + udang goreng kunyit…

  • Dari Dapur Hernee Nazir,  Recipes,  Resepi Ayam

    DDHN | Ayam Masak Negro Versi Ummi Ilham

    akhirnya dapat juga masak “ayam hitam ala2 uitm lendu” walaupu rasa taklah sama macam air tangan tukang masak cafe uitm lendu.. lepas juga la buat2 hilang ngidam.. eh ngidam katanya.. ada pulak orang buat spekulasi ni kang.. belum.. ilham belum nak dapat adik lagi..hehehe ok di suatu petang di ofis, sebelum balik briya google resepi.. sekali terjumpa resepi “Ayam Masak Negro” terus excited nak masak.. follow sebijik sebijon resepi Kak Jee – http://www.dapurkakjee.com/2011/04/275-ayam-masak-negro.html jom skodeng “Ayam Masak Negro Versi Ummi Ilham”..   Bahan2nya: 6 ketul ayam (½ ekor)2 mangkuk taufoo faa bawang yang telah dimayangcili kering kisar (ikut kepedasan yang diperlukan)½ botol kicap manis (Kjee guna cap kipas udang) **sama1…

  • Anything About Me,  My Birthday,  My Hero Kechik - Ilham Syahmi

    Perjalanan Hidup Yang Ke 33 Tahun.. Alhamdulillah.. :)

    alhamdulillah.. masih bernafas di muka bumi Allah.. thanks Allah.. thanks Babah dan Ilham for the birthday song.. punyalah susah babah nak record kan.. suruh sebut happy birthday ummi.. tetap nak sebut babah juga.. hari2 pun birthday babah kan.. yang kelakarnya, masa babah suruh nyanyi dia cakap “kejap eh..kejap” terus meluru lari masuk bilik.. kami berdua skodeng.. rupanya pergi ambil keyboard dia.. nak main sambil nyanyi.. hehehe.. whateverlah ilham syahmi.. semoga Allah panjangkan usia ummi untuk berkhidmat dengan ilham dan babah.. lagu ni untuk renungan diri sendiri.. menyetap qalbu 😉 Lirik Lagu Ungu – Bila Tiba (OST Sang Kiai)Saat tiba nafas di ujung helaMata tinggi tak sanggup bicaraMulut terkunci tanpa suaraBila tiba…

  • Blog,  Blogger,  Blogging Life,  Shaklee Biz,  Shaklee Independent Distributor

    Full Story | Kelas Blog Green Nutrient Team

      alhamdulillah settled aktiviti sabtu lepas. walaupun berdiskusi untuk persediaan kelas hanya di whatsapp, Allah permudahkan urusan kami untuk membantu mommy salwa merealisasikan “Kelas Blog Green Nutrient Team” syukur! program berlangsung di Fakulti Bio Sains & Kejuruteraan Perubatan, UTM Skudai bermula dari jam 0900 am hingga lebih kurang 5pm. padat dengan perkongsian ilmu dari pakcik dan makcik shaklee saya En. Muhammad Faiz Mohamed Saaid & isteri Puan Ainul Fadzilah terima kasih daun keladi ya     ok jom kita jengah gambar2 yang sempat di snap.     program kami biasanya memang mesra kanak2. tengok tu, mak ayah belajar, anak2 bahagia dengan aktiviti sendiri. saya tak bawa ilham, kesian takut dia…

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: