Uncategorized

Rindu Pada Lontong Kering..

Rindu Pada Lontong Kering.. Originally uploaded by herneesamshudin Rasanya dah lama gila tak menyinggah warung tepian bukit ni. Tadi sempat singgah sekejap sebab rasa macam lontong kering melambai2 hehehe. Sampai2 je, makcik pun bersuara.. ”wah dah lama awak tak naik?” ”a’ah makcik.. Kadang2 tu terlambat nak pergi kerja, tu yang tak sempat singgah..hehehe” Tak tunggu lama, saya terus menyenduk lauk…

Read More

Makan²

Pisang Kaki??? Apa Tu???

..setelah menyepikan diri berhari2 dari dunia blogging, tetiba saya muncul dengan tajuk “PISANG KAKI” Tadi tiba2 Nazam  tanya.. Weh.. korang makan pisang kaki??? Maka dengan ternganga lagi melopong saya jawab.. Dah nak masuk 30 tahun aku hidup.. tak pernah dengar nama pisang ni.. Sekali Ita pun kata pisang kaki wujud. Saya pun teruslah menggoogle dengan pantasnya. Oh macam ni rupanya…

Read More

Uncategorized

Salam Maal Hijrah 1432H

Salam Maal Hijrah 1432H untuk semua. Peringatan untuk diri sendiri dan semua, jangan lupa baca doa akhir tahun dan awal tahun ya. Semoga kita semua beroleh manfaat dunia akhirat. Amin. Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib  pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata “Kesusahan bagiku dan sia-sia…

Read More